اینتل برای اولین بار نسل چهاردهم هسته “Raptor Lake-S/HX Refresh” را تایید کرد.

منبع: اینتل چین از طريق @momomo_us







منبع

اینتل چین پیش رفت و مطالب توضیحی سریعی را برای طرفداران خود ارائه کرد. این مطالب در اختیار جامعه بین المللی قرار نگرفت، که مایه تاسف است، اما دلیل خوبی نیز وجود داشت. اینتل به سادگی سری Raptor Lake Refresh را تا کنون تایید نکرده است، بنابراین این مواد اولین ذکر رسمی از چنین برنامه هایی توسط این شرکت هستند.

به طور خلاصه، معنای این نمودارها این است که نام تجاری Core # برای Meteor Lake و Raptor Lake U Refresh اعمال می‌شود، در حالی که طرح نام‌گذاری قدیمی Core i# توسط Raptor Lake-S Refresh و Raptor Lake-HX Refresh استفاده می‌شود.

سری بعدی پردازنده‌های اینتل برای لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها نیز به‌روزرسانی سری Raptor Lake را ارائه می‌کند. با این حال، به جای ساده‌تر کردن کارها، سری‌های آینده به طرح‌های نام‌گذاری قدیمی و جدید تقسیم می‌شوند. در واقع، حتی خود سری Raptor Lake نیز به خانواده های Core # و Core i# تقسیم خواهد شد.

Raptor Lake U/S/HX Refresh، منبع: Intel China

اینتل همه چیز را روی به‌روزرسانی نسل بعدی دسکتاپ و موبایل می‌ریزد.

اینتل Raptor Lake-U، Raptor Lake-S و Raptor Lake-HX رسما Refresh دریافت می کنند

سری موبایل/دسکتاپ نسل بعدی اینتل:

  • Core Ultra 5/7/9 – Meteor Lake
  • Core 3/5/7 – Raptor Lake-U Refresh
  • نسل چهاردهم Core i# Mobile – Raptor Lake HX Refresh
  • نسل چهاردهم Core i# Desktop – Raptor Lake S Refresh

علاوه بر این، “Core Ultra” Meteor Lake را از سری Raptor Lake-U متمایز خواهد کرد، اما هر دو معماری بخشی از یک نسل از محصولات خواهند بود. به نظر می رسد که کل ایده پشت نام تجاری جدید این است که خطوط بین معماری ها را محو کند، اما همچنان به مصرف کنندگان اشاره ای کوچک (معروف به Ultra) به آنچه واقعاً می خرند ارائه می دهد. متأسفانه، ما با نام تجاری مبهم مشابه سری موبایل Ryzen 7000 مواجه هستیم که چندین معماری را تحت یک خط تولید واحد در بر می گیرد.

Reptor Lake U/S/HX Refresh تایید شد، منبع: اینتل چین

این شرکت جزئیات کامل به روز رسانی برند خود را با شروع سری زیر تأیید کرده است. در ارائه رسمی فقط به Meteor Lake و تراشه‌های موبایل نسل بعدی با استفاده از نام تجاری جدید Core 3/5/7/9 اشاره شد، اما داستان چیزهای بیشتری وجود دارد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر