ایلان ماسک می گوید ربات چت Grok به زودی برای کاربران X Premium فعال می شود

Menu

چت ربات xAI Grok، پاسخ شرکت تحت کنترل ایلان ماسک به ChatGPT OpenAI، خواهد بود در دسترس به مشترکین Premium X در اواخر این هفته. ماسک در توییتی از دسترسی گسترده Grok به همراه یک ویدیوی آموزشی در مورد نحوه ارسال گفتگو با چت بات به طور مستقیم در وب سایت X خبر داده است. Grok از زمانی که از نسخه بتا اولیه خارج شد برای مشترکین Premium+ X در دسترس بوده است، اما این سطح پولی در شبکه اجتماعی 16 دلار در ماه یا 168 دلار برای کل سال در صورت پرداخت سالانه هزینه دارد. از آنجایی که هزینه سطح Premium نصف این مقدار با 8 دلار در ماه یا 84 دلار در سال است، این عرضه Grok را کمی در دسترس تر می کند.

xAI ماسک در اواسط ماه مارس مدل Grok-1 خود را که ربات چت آن را نیرو می دهد، منبع باز کرد. تنها چند هفته قبل از آن، مدیر اجرایی از OpenAI و سام آلتمن شکایت کرد و آنها را به تعقیب سود و کنار گذاشتن ماموریت غیرانتفاعی خود متهم کرد. ماسک یکی از اولین حامیان OpenAI بود و زمانی که به تازگی شروع به کار کرده بود، عملیات های آن را تامین مالی کرد. او در شکایت خود مدعی شد که OpenAI در حال توسعه هوش مصنوعی مولد “برای به حداکثر رساندن سود برای مایکروسافت، نه برای منافع بشریت” است. او گفت که این یک “خیانت آشکار به توافقنامه تاسیس” بود.

اما OpenAI در رد ادعاهای خود گفت که “هیچ توافق نامه یا توافق نامه ای با ماسک” برای منبع باز فناوری آن وجود ندارد. این شرکت گفت که ماسک نه تنها می‌دانست که قرار است به یک نهاد انتفاعی تبدیل شود، بلکه در برنامه‌ریزی آن شرکت داشت و در اصل خواهان سهام اکثریت، کنترل هیئت مدیره اولیه و سمت مدیرعاملی بود.

منبع