ایسوس 2 سال گارانتی برای مشکل سوختگی OLED اعلام کرد، MSI متعهد ضمانت 3 ساله برای OLED ها شد.

ایسوس 2 سال گارانتی برای مشکل سوختگی OLED اعلام کرد، MSI متعهد ضمانت 3 ساله برای OLED ها شد.

ضمانت های سوختگی OLED به 2 و حتی 3 سال افزایش یافت

جدیدترین مانیتورهای بازی که در CES 2024 به نمایش گذاشته شده اند، تاکید مشترکی بر فناوری OLED دارند. با افزایش محبوبیت، رقابت افزایش می یابد و شرکت ها را به تلاش برای حفظ پایگاه مشتریان خود با گسترش ویژگی های گارانتی سوق می دهد.

مشکل سوختن OLED به خوبی مستند شده است، و در این مرحله همه باید بدانند که فناوری OLED ممکن است پس از نمایش طولانی‌مدت همان محتوا، به طور بالقوه دچار مشکل حفظ تصویر شود.

در نهایت، به دلیل ماهیت ارگانیک این فناوری پنل، هیچ راه حلی برای مشکل سوختگی وجود ندارد، اما راه هایی برای کاهش اثر و افزایش طول عمر پنل وجود دارد. سازندگان نمایشگر بسته به چیزی که روی صفحه نمایش داده می شود، راه حل های مختلفی مانند تغییر پیکسل یا کاهش روشنایی لوگو برای این مشکلات ارائه کرده اند.

گیمرهایی که بازی های زیادی انجام می دهند و سیستم عامل خود را بدون محافظ صفحه نمایش بیکار نگه نمی دارند، احتمالاً نگران اثر سوختگی نخواهند بود. با این حال، برای حفظ آرامش، ایسوس اکنون یک ضمانت 2 ساله برای مشکل سوختگی برای نمایشگرهای OLED خود ارائه می دهد. به گفته TFTCentral، تمام مانیتورهای OLED شامل آخرین مانیتورهای PGA34WCDM و PG32UCDM تحت این ضمانت نامه جدید هستند.

MSI حتی 24 ساعت صبر نکرد تا گارانتی تمدید شده خود را برای مشکل سوختگی مانیتورهای OLED خود اعلام کند. اگرچه این شرکت به صراحت توضیح نداده است که چگونه گارانتی این موضوع را پوشش می دهد، ممکن است تصور شود که کاربران ملزم به انجام اقدامات اعمال شده توسط ویژگی “MSI OLED Care” داخلی در آن نمایشگرها هستند. شما می توانید لیست تمام ویژگی های گفته شده را در اینجا بیابید.

گارانتی 3 ساله برای لیست مدل های OLED

  • MAG 271QPX QD-OLED
  • MAG 321UPX QD-OLED
  • MAG 341CQP QD-OLED
  • MPG 271QRX QD-OLED
  • MPG 321URX QD-OLED
  • MPG 491CQP QD-OLED
  • MEG 342C QD-OLED

گارانتی ایسوس برای سوختن، منبع: ایسوس

شرکت‌های دیگر مانند Dell Alienware در حال حاضر یک ضمانت 3 ساله برای نمایشگرهای AW3423DW خود برای سوختن OLED ارائه می‌دهند. کاربران مجاز به تعویض مانیتور یک بار در دوره 3 ساله هستند، اما برخی از کاربران گزارش می دهند که ممکن است منجر به تعویض یک واحد بازسازی شده شود.

منبع: MSI TFT Central



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر