ایسوس تایید می کند که DLVR اینتل برای پردازنده های Raptor Lake کار نمی کند اما ممکن است روی پردازنده های آینده کار کند.

با این حال، ویژگی DLVR ممکن است توسط پردازنده های آینده پشتیبانی شود.

ممکن است تعجب کنید که “پردازنده های آینده” واقعاً در اینجا به چه معنا هستند. به هر حال، اینتل به طول عمر LGA1700 متعهد نیست، در حالی که در همان زمان، این شرکت «CPU های Meteor Lake» آینده خود را تبلیغ می کند، که قطعاً از یک سوکت جدیدتر استفاده می کند. با این حال، همین چند هفته پیش شایعه ای مبنی بر اینکه اینتل ممکن است بر روی Raptor Lake Refresh کار کند، منتشر شد. افزایش 20 درصدی بهره وری انرژی از DLVR بدون شک فضایی را برای بهبود فراهم می کند.

اینتل این ویژگی را به عنوان اجرای جدیدی از یک تنظیم کننده ولتاژ توضیح داد که به موازات منبع تغذیه معمولی مادربرد کار می کند. این راه حل ساده (اگرچه یک مفهوم کاملاً جدید نیست) می تواند تا 20٪ مدیریت بهتر انرژی و در نتیجه راندمان انرژی بالاتر را به همراه داشته باشد.

پردازنده‌های Core نسل سیزدهم اینتل قبلاً عرضه شده‌اند و هیچ نشانه‌ای از DLVR حتی در مادربردهای جدید Z790 وجود نداشت. این ویژگی توسط اینتل ذکر نشده است، اما به نظر می رسد ASUS ردی از DLVR در بایوس خود به جا گذاشته است. قابلیتی به نام «CPU DLVR Bypass Mode Enable» را می‌توان در میان‌افزار جدیدتر پشتیبانی‌کننده از پردازنده‌های Raptor Lake و Alder Lake پیدا کرد. متأسفانه، به نظر نمی رسد که هیچ یک از سه گزینه موجود هیچ تفاوتی در بهره وری انرژی نداشته باشد.

به گفته کارمند ایسوس، رگولاتور ولتاژ خطی دیجیتال اینتل برای CPU های Raptor Lake غیرفعال شده است.

اورکلاکر داخلی ایسوس Shamino تایید کرد که این ویژگی کار نمی کند زیرا اینتل DLVR را در پردازنده های Raptor Lake ترکیب کرده (غیرفعال کرده است). با این حال، این امکان وجود دارد که CPU های آینده همچنان از آن پشتیبانی کنند.

گزینه ASUS Shamino on DLVR در BIOS، منبع: ASUS ROG Forums

منبع: انجمن های ASUS ROG از طریق هات سخت افزار، @dcominottim







منبع

رگولاتور خطی دیجیتال ولتاژ برای دریاچه رپتور منبع: VideoCardz

در مارس 2021، ما فاش کردیم که اینتل در حال برنامه ریزی یک ویژگی جدید برای CPU های رومیزی Raptor Lake (در آن زمان) آینده خود است. این ویژگی DLVR نام داشت و در آن زمان ما هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه که به معنای آن بود نداشتیم. خوشبختانه، تنها چند ماه بعد اینتل حق اختراع این فناوری را به ثبت رساند. DLVR به معنای تنظیم کننده ولتاژ خطی دیجیتال است و یک مکانیسم انتقال برق جدید بود که می توانست کارایی را بهبود بخشد.

گزینه ASUS DLVR در BIOS، منبع: JohnAb

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر