اپل چگونه داده های شما را به سرورهای هوش مصنوعی ابری خود ارسال می کند؟ با دقت بسیار، ادعا می کند.

اپل چگونه داده های شما را به سرورهای هوش مصنوعی ابری خود ارسال می کند؟  با دقت بسیار، ادعا می کند.

اپل برای سال‌ها از حفظ حریم خصوصی به عنوان مزیت اصلی خود نسبت به رقبایی مانند گوگل و مایکروسافت یاد کرده است. به جای تکیه بر پردازش ابری برای بهبود یا سازماندهی تصاویر خود، که مستلزم ارسال عکس های شما به سرورهای Google است، اپل این وظایف را مستقیماً در دستگاه شما انجام می دهد. اما با ظهور Apple Intelligence، تصمیم این شرکت در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت با “Private Cloud Compute” از منطقه راحتی خود خارج می شود. درست در نام می گوید “خصوصی”، بنابراین باید امن باشد، درست?

در حالی که هوش مصنوعی اپل برخی از مدل ها را به صورت محلی اجرا می کند، گاهی اوقات مجبور است برای درخواست های پیچیده، داده ها را به سرورهای اپل ارسال کند. بنابراین چگونه این شرکت این را با موضع امنیتی قبلی خود مقایسه می کند؟

به گفته کریگ فدریگی، معاون مهندسی نرم افزار اپل، این شرکت بسیار مراقب نحوه ارسال داده های شما به سرورهای خود است. او در یک گفتگوی WWDC 2024 با رئیس هوش مصنوعی اپل، جان جیاناندریا، و آی جاستین، اینفلوئنسر یوتیوب، گفت: “شما ایمان زیادی به فضای ابری دارید… با محاسبات ابری خصوصی، مخاطرات حتی بالاتر است.”

در طول سخنرانی WWDC، فدریگی نشان داد که چگونه هوش مصنوعی اپل می تواند به او کمک کند تا یک جلسه را تغییر دهد و تعیین کند که آیا هنوز می تواند در رسیتال رقص دخترش شرکت کند یا خیر. هوش مصنوعی اپل توانست تعیین کند که دخترش واقعاً چه کسی بود، رویداد او کجا بود و زمان تخمینی سفر از ملاقات او.

فدریگی می‌گوید اپل همه داده‌های شما را به فضای ابری ارسال نمی‌کند، در عوض فقط مهم‌ترین اطلاعات مربوط به جستجوی هوش مصنوعی اپل را آپلود می‌کند. علاوه بر این، درخواست سرور شما ناشناس است، زیرا از همان فناوری پوشش IP مانند رله خصوصی iCloud استفاده می کند. فدریگی همچنین خاطرنشان کرد که سرورهای ابری اپل هیچ فضای ذخیره سازی دائمی ندارند و توانایی نگهداری گزارش ها را ندارند.

فدریگی می‌گوید که برای ایمن‌تر کردن همه چیز، سرورهای خصوصی Cloud Compute نرم‌افزاری را با تصاویر منتشر شده برای بازرسی محققان امنیتی اجرا می‌کنند. دستگاه‌های Apple Intelligence فقط می‌توانند با سرورهایی که این تصاویر تأیید شده را اجرا می‌کنند صحبت کنند – اگر تغییراتی در سرورها وجود داشته باشد، دستگاه‌های محلی نیز باید برای دیدن آنها به‌روزرسانی شوند.

این روند ممکن است کمی محدود کننده باشد، اما این دقیقاً نکته است. فدریگی آن را “یک پله بالاتر” در سطح اعتمادی که می توانید با محاسبات سرور داشته باشید می نامد. او گفت: «ضروری است که هیچکس را نشناسید، نه اپل، نه هیچ کس دیگری، نمی تواند به اطلاعات مورد استفاده برای پردازش درخواست شما دسترسی داشته باشد.

منبع