اوه آنها دوباره این کار را کردند، GALAX کارت گرافیک GeForce RTX 4070 را “تیس” کرد

در بسته بندی دو محصول به دو محصول RTX 4070 Ti در کناره و RTX 4070 در جلو اشاره شده است. این فقط برای نسخه های EX Gamer White و SG White این کارت ها صدق می کند. این تقریباً به طور قطع اشتباه طراح گرافیک Galax است، با این حال این شرکت اشتباهات بسیار مشابهی را در چند هفته گذشته داشته است.

یک جعبه دو مدل RTX 4070

کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4070 (Ti)، منبع: GALAX

با این حال، از آنجایی که مدل‌های RTX 4070 Ti و غیر Ti از مشخصات بسیار مشابهی استفاده می‌کنند (GPU و پیکربندی حافظه یکسان)، تقریباً مطمئن است که هر دو SKU از طراحی خنک‌کننده یکسانی استفاده خواهند کرد. بنابراین، بسیار محتمل است که مواد بازاریابی برای چنین GPUهایی به طور همزمان تهیه شده باشد و کسی به سادگی لوگوی اشتباهی را کپی کرده باشد.





منبع آرم RTX 4070 روی دو محصول GALAX ظاهر می شود. یک هفته از انتشار آن مطالب بازاریابی می گذرد، اما من اکنون فقط هنگام افزودن این کارت ها به پایگاه داده خود متوجه این موضوع شده ام.

چند ماه پیش این شرکت یک جعبه معرفی نشده GeForce RTX 4050 را در یکی از رویدادهای معرفی RTX 40 به نمایش گذاشت. اخیراً، GALAX بنری را برای RTX 4090 Ti HOF GPU منتشر کرد که در واقع قرار بود به تازگی RTX 4090 HOF معرفی شود. در هر صورت، چنین اشتباهاتی برای GALAX در حال حاضر بسیار رایج است و نباید آنها را خیلی جدی گرفت.

بر کسی پوشیده نیست که RTX 4070 Ti و RTX 4070 باید یک واحد پردازش گرافیکی، یعنی Ada Lovelace AD104 را به اشتراک بگذارند. با فرض صحت شایعات، RTX 4070 تا اواخر سه ماهه اول عرضه نخواهد شد. بنابراین دیدن آن توسط یکی از بزرگترین سازندگان کارت گرافیک ذکر شده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر