اولین کارت گرافیک GeForce RTX 40 AFOX RTX 4090 با فن دمنده است.

GeForce RTX 4090 با فن دمنده (AF4090-24GD6XH4)، منبع: AFOX

فن های دمنده به اندازه طراحی های هوای آزاد با فن های محوری کارآمد نیستند، بنابراین محدودیت های حرارتی خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. با این وجود، اجرای چندین نمونه روی یک سرور نباید مشکلی ایجاد کند، در واقع، ما به دنبال طراحی 2 اسلات با طول 26.6 سانتی متر هستیم که به ندرت در مدل های RTX 4090 دیده می شود.

کارت گرافیک AFOX RTX 4090 دقیقا همان چیزی است که بسیاری از این افراد ممکن است به دنبال آن باشند. این یک مدل مبتنی بر AD102 با 24 گیگابایت حافظه است که دارای یک کانکتور برق 16 پین است. کارت‌های دمنده RTX 40 که قبلاً مستند شده بودند به 450 وات محدود می‌شدند و به دلیل خوبی، هیچ گزینه‌ای برای افزایش بیشتر محدودیت قدرت وجود نداشت.

با این حال، علاقه مندان و محققان زیادی وجود دارند که به این مزایا و اجرای چندین نمونه کارت گرافیک RTX 4090 با قیمت یک نیاز ندارند. RTX A6000 ADA (6800 دلار) راه حل بسیار بهتری است. بیشتر رندرهای سه بعدی و ویدیویی و همچنین مدل‌های هوش مصنوعی مولد ذخیره‌شده محلی، به همان خوبی مدل‌های ایستگاه کاری RTX روی کارت‌های GeForce اجرا می‌شوند.

GeForce RTX 4090 با فن دمنده (AF4090-24GD6XH4)، منبع: AFOX

GeForce RTX 4090 با خنک کننده دمنده از AFOX

طرفداران Blower در سری RTX 40 چیز جدیدی نیست. بسیاری از شرکای هیئت مدیره به صورت رسمی یا غیررسمی سعی در ارائه چنین راهکارهایی داشته اند. اگر به خاطر این واقعیت نبود که هنوز در شرایط بسیار خاص جایگاه خود را پیدا می‌کنند، می‌توانست چنین کولرهایی را در گذشته به حساب بیاورد.

AFOX اولین کارت گرافیک GeForce RTX 40 را معرفی کرد.

منبع: AFOX





منبع

کارت‌های گرافیکی با فن‌های دمنده، مزایای سری RTX بازی را ترکیب می‌کنند و برخی از معیارهای مورد نیاز برای نمونه‌های GPU ایستگاه کاری را برآورده می‌کنند. تفاوت اصلی در قیمت است، کارت‌های GeForce RTX غیرقابل انکار ارزان‌تر هستند، اما در عین حال، پردازنده‌های گرافیکی ایستگاه‌های کاری تمام عیار دارای حافظه و بهینه‌سازی‌های مخصوص راننده هستند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر