اولین شوینده اختصاصی کف سخت Dyson مکش نیست

اولین شوینده اختصاصی کف سخت Dyson مکش نیست

این یک جهت جدید برای Dyson است: یک کف شوی بدون اشاره به مکش، فناوری سیکلون یا هر یک از واژگان معمول خلاء. Wash G1 اولین پاک کننده کف سخت این شرکت است و مکش را با غلتک های پرسرعت، موهای آب و نایلون تعویض می کند. این دستگاه اواخر امسال با قیمت 700 دلار / 600 پوند به فروش می رسد که گران است اما همچنان ارزان تر از جاروبرقی نسل 5 پیشرفته Dyson است. من باید Wash G1 را در مقر Dyson، چند ساعتی در غرب لندن در بریتانیا آزمایش کنم.

این محصول از افزایش حضور کف های سخت در زندگی ما متولد شد. دایسون می‌گوید اتاق‌های فرش شده کمتر و کمتری در خانه‌ها در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، تمیز کردن کف سخت (فرایندهای صنعتی به کنار) یک فرآیند کاملاً دستی باقی مانده است، که معمولاً شامل پاک‌کن‌ها (یا پارچه‌های Swiffer، شما هیولا) است که لکه‌ها و رگه‌هایی به جا می‌گذارند. تمیز کردن معمولی همچنین منجر به پاک کردن خاک و لکه های رقیق شده در اطراف کف پس از اولین غوطه ور شدن می شود.

قالب های عملی Dyson Wash G1قالب های عملی Dyson Wash G1

عکس مت اسمیت/Engadget

روش Dyson هنگام تمیز کردن، آب تازه و کثیف را جدا نگه می دارد، با غلتک های میکروفیبر دوتایی که آب را اعمال می کند و لکه ها و کثیفی ها را به صورت مکانیکی از بین می برد. این شرکت در زیردریایی V15 Detect خود که دارای یک سر تمیزکننده اختصاصی با محفظه های آب (بسیار کوچکتر) تعبیه شده بود، به این کار پرداخت. فیلتر

غلتک ها در جهت مخالف می چرخند که به برداشتن لکه ها و کثیفی ها کمک می کند. هنگام آزمایش آن، غلتک‌ها همچنین حس شناور بودن تمیزکننده را در حین چرخاندن آن به اطراف ایجاد کردند. پارچه‌های میکروفیبر با چگالی بالا هم مایعات و هم کثیفی جامد را جذب می‌کنند و به دام می‌اندازند، در حالی که موهای نایلونی سخت‌شده، کثیفی‌ها و اجسام بزرگ‌تر را داخل سینی می‌کشند. آب کثیف نیز از غلتک ها خارج شده و به سمت بالا به داخل دستگاه کشیده می شود.

Wash G1 دارای 26 نقطه هیدراتاسیون برای خیساندن “دقیق” غلتک های میکروفیبر است و اطمینان حاصل می کند که آنها به اندازه کافی هیدراته هستند تا لکه ها و کثیفی های خشک شده را از بین ببرند. این شرکت ادعا می کند که در یک مخزن به اندازه کافی آب برای تمیز کردن سطح زمین تنیس وجود دارد – اما این به تنظیمات دستگاه بستگی دارد.

سه سطح هیدراتاسیون وجود دارد، در حالی که یک تنظیم حداکثر اضافی مخزن را بسیار سریعتر تخلیه می کند و تا حد ممکن آب برای سرسخت ترین لکه ها اعمال می شود. این به‌طور چشمگیری بر قدرت باتری تأثیر نمی‌گذارد، همانطور که حداکثر تنظیم در جاروبرقی تأثیری می‌گذارد، زیرا Wash G1 موتورها را بیشتر فشار نمی‌آورد – فقط آب بیشتری مصرف می‌کند. برای رسیدن به لبه‌های کف، دایسون موتورهای غلتکی را به یک سمت تغییر داد تا سمت راست بتواند به دیوارها و لبه‌ها نزدیک شود.

قالب های عملی Dyson Wash G1قالب های عملی Dyson Wash G1

عکس مت اسمیت/Engadget

Wash G1 حتی می‌تواند خود تمیز کردن را انجام دهد و از نیمی از مخزن آب تمیز برای تخلیه سیستم و تمیز کردن برس‌ها استفاده کند. هیچ ویژگی گرمایشی وجود ندارد، اما چرخش باید بیشتر آب را از بین ببرد. همه این کارها در حالی انجام می‌شود که Wash G1 متصل است و شارژ می‌شود، که به جای کابل یا قفسه معمولی که سایر جاروبرقی‌های Dyson از آن استفاده می‌کنند، سطح صافی است که به دیوار وصل می‌شود.

پس از استفاده از مخزن آب تمیز، برداشتن و دوباره پر کردن آن آسان بود – بسیار ساده تر از دستگاه قهوه ساز. دستگاه با هر دو ظرف از بدنه خارج می شود، بنابراین می توانید مواد کثیف را دور بریزید و دوباره آن را با آب تمیز پر کنید. ظرف آب کثیف دهانه وسیعی دارد، بنابراین تمیز کردن آن بدون دست زدن به کثیفی های انباشته شده آسان است.

با این حال یک مسئله: مخزن آب کثیف … ناخالص است. من احساس رضایت از دیدن کثیفی و کثیفی را در حین تمیز کردن کف‌هایتان درک می‌کنم، اما یک ظرف معمایی بژ کدر، شخصاً بسیار بد است. شاید دایسون بتواند آن را از یک پلاستیک دودی که آب کثیف را، حداقل کمی تار می کند، بسازد؟

روشی که دایسون ظروف مایع و جامد را جدا می کند، میزان لجن و لجن را که از تمیز کردن کف با آب دریافت می کنید را کاهش می دهد (نه برای لاف زدن، اما ممکن است یک یا دو فرش را در زندگی خود تمیز کرده باشم). این کار را با اطمینان از اینکه مواد جامد برای مدت طولانی در آب نیستند انجام می دهد. آب کثیف از طریق یک دیفرانسیل فشار به داخل محفظه قابل جابجایی خود کشیده می شود، به این معنی که هیچ شانسی برای مداخله کثیفی با موتورها، فیلترها و سایر قطعات ظریف وجود ندارد.

سپس یک غلتک میکروفیبر نهایی، آب باقیمانده را جذب می‌کند و Dyson می‌گوید که کف را صاف می‌کند تا از رنگ‌آلود شدن آن جلوگیری کند. در طول مدت کوتاهی که با Wash G1 داشتم، هنوز هم ظاهری رگه‌دار باقی می‌ماند، اما شاید Dyson این مشکل را برطرف کند. به هر حال، زمان زیادی برای ارسال این محصول به مصرف کنندگان وجود دارد. در بریتانیا، این شرکت قصد دارد یک راه اندازی پاییزی (خوب، پاییز) را با Wash G1 در اواخر امسال به ایالات متحده عرضه کند. فضای نمایشی همچنین یک سطح مرمری بازتابنده بود – احتمالاً یک سطح چالش برانگیزتر برای تمیز کردن کامل. احتمالاً کف‌پوش‌های چوبی من در خانه رگه‌هایی را نشان نمی‌دادند.

قالب های عملی Dyson Wash G1قالب های عملی Dyson Wash G1

عکس مت اسمیت/Engadget

این اولین تلاش Dyson برای تمیز کردن اختصاصی کف سخت است و من هنوز سوالات زیادی در مورد عملکرد سینی فیلتر دارم. چقدر می توانید در چنین چیز کوچک باریکی فرو کنید؟ امیدواریم با نگاهی دقیق‌تر به راه‌اندازی در اواخر امسال، پاسخ‌های بیشتری دریافت کنیم.

منبع