اولین تلاش اپل در زمینه هوش مصنوعی، هوش اپل است

اولین تلاش اپل در زمینه هوش مصنوعی، هوش اپل است

اپل به بهترین شکل ممکن از هوش مصنوعی استفاده می کند. در WWDC، کنفرانس سالانه اپل برای توسعه‌دهندگان، این شرکت Apple Intelligence را معرفی کرد، نسخه‌ای از هوش مصنوعی با برند اپل که بیشتر بر روی تلفیق نرم‌افزارهای خود با فناوری و ارتقاء برنامه‌های موجود برای مفیدتر کردن آنها تمرکز دارد. اپل اعلام کرد که Apple Intelligence هم از فناوری داخلی اپل و هم با مشارکت OpenAI، سازنده ChatGPT پشتیبانی می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای هوش مصنوعی اپل در حال آمدن به سیری است. دستیار صوتی داخلی این شرکت اکنون از مدل‌های زبان بزرگ پشتیبانی می‌کند، فناوری که زیربنای تمام هوش مصنوعی مولد امروزی است. سیری، که در طول سال‌ها از بین رفته است، اکنون که می‌تواند با سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های اپل تعامل نزدیک‌تری داشته باشد، ممکن است مفیدتر شود. به عنوان مثال، می‌توانید از سیری بخواهید خلاصه‌ای از یک مقاله خبری را به شما بدهد، ایمیلی را حذف کند یا عکسی را ویرایش کند. این دستیار همچنین می‌تواند بیش از 100 عمل انجام دهد، مانند یافتن عکس‌ها بر اساس شرح کلی محتوای آنها، یا استخراج اطلاعات شخصی از تصویر شناسه شما برای پر کردن خودکار فرم‌ها به صورت آنلاین. در نهایت، می توانید به جای استفاده از صدای خود، سوال خود را در سیری تایپ کنید.

Apple Intelligence می‌تواند به سرعت صفحات وب را در Safari خلاصه کند، ویژگی که قبلاً در مرورگرهای وب رقیب مانند Arc وجود دارد. همچنین می توانید از Apple Intelligence برای دریافت سریع اعلان های اولویت دار استفاده کنید. و درست مانند Gmail و Outlook، دستگاه‌های شما می‌توانند از طرف شما به ایمیل‌ها و پیام‌های متنی پاسخ‌های کاملی ایجاد کنند. اپل همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به نام Writing Tools را معرفی کرد که از هوش مصنوعی برای نوشتن، بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن متن در سراسر سیستم استفاده می‌کند، برای مثال برای پیش‌نویس ایمیل‌ها و پست‌های وبلاگ مفید است.

به لطف مشارکت خود با OpenAI، اپل همچنین نسخه پایه GPT-4o – جدیدترین مدل زبان بزرگ OpenAI – را در Siri و همچنین Writing Tools آماده می کند. سیری می‌تواند به‌عنوان واسطه‌ای برای درخواست‌های کاربر به GTP-4o عمل کند و Writing Tools می‌تواند از LLM برای کمک به نوشتن متن استفاده کند. اپل ادعا می کند، مگر اینکه حساب ChatGPT پولی خود را به دستگاه Apple خود متصل نکنید، این شرکت درخواست ها یا سایر اطلاعات شناسایی مانند آدرس IP شما را ذخیره نمی کند.

Apple Intelligence که به گفته این شرکت در زمان عرضه در نسخه بتا خواهد بود، به آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس و آیپدها و مک‌های دارای تراشه M1 محدود می‌شود. دستگاه شما همچنین باید روی انگلیسی ایالات متحده تنظیم شود.

ویژگی های هوش مصنوعی اپل مدت زیادی است که در راه است. از زمانی که OpenAI ChatGPT را در اواخر سال 2022 راه اندازی کرد، هوش مصنوعی مولد سیلیکون ولی را تکان داد. از آن زمان، رقبای اپل مانند گوگل، سامسونگ و مایکروسافت و همچنین شرکت هایی مانند متا برای ادغام ویژگی های هوش مصنوعی در تمام محصولات اصلی خود رقابت کردند. ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی سنگ بنای نسخه بعدی اندروید خواهد بود و تغییرات اساسی مبتنی بر هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود ایجاد کرد. سامسونگ، رقیب اصلی گوشی‌های هوشمند اپل، در اوایل سال جاری ویژگی‌های هوش مصنوعی را به تلفن‌های خود اضافه کرد که می‌تواند تماس‌ها را در زمان واقعی ترجمه کرده و عکس‌ها را ویرایش کند. مایکروسافت نیز از رایانه‌های شخصی Copilot مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد که با هدف القای ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز از جمله زیرنویس زنده، ویرایش تصویر، و تقویت جستجو در سراسر سیستم انجام می‌شود.

این یک داستان در حال توسعه است …

برای همه اخبار از اینجا تماس بگیرید WWDC 2024 اپل.

منبع