اورکلاکرها Ryzen 7 8700G RDNA3 iGPU را به 3.3 گیگاهرتز افزایش می دهند و با فلز مایع دما را 25 درجه سانتی گراد کاهش می دهند.

اورکلاکرها Ryzen 7 8700G RDNA3 iGPU را به 3.3 گیگاهرتز افزایش می دهند و با فلز مایع دما را 25 درجه سانتی گراد کاهش می دهند.

اورکلاکرها AMD Ryzen 7 8700G را در دستان خود دارند.

Pieter “SkatterBencher” Plaisier یک اورکلاکر و شخصیت رسانه ای شناخته شده است که به دلیل تجزیه و تحلیل دقیق خود از معماری GPU و CPU شناخته شده است. این دانش برای شکستن رکوردهای جهانی و فشرده کردن آخرین ذره (یا هرتز) از سیلیکون مورد نیاز است. آخرین راهنمای اورکلاک او بر روی جدیدترین پردازنده دسکتاپ AMD تمرکز دارد که در این مورد APU Ryzen 7 8700G است که هسته‌های CPU Zen4 را با گرافیک RDNA3 ترکیب می‌کند. راهنمای جدید به طور خاص بر روی اورکلاک GPU تمرکز دارد.

پیتر به روش معمول خود چندین استراتژی ارائه می دهد که می توانند توسط کاربران سخت افزار مورد بحث تلاش کنند. بسته به سطح پیچیدگی و ثبات، کاربران می توانند سعی کنند این استراتژی ها را تکرار کنند تا سطوح عملکرد بسیار بالاتری را از پردازنده های خود فعال کنند.

بر اساس این گزارش، Ryzen 7 8700G را می توان تا 170 وات TDP باز کرد و با استفاده از برخی تنظیمات دستی همراه با فناوری های اورکلاک داخلی و بهینه سازی AMD، APU را می توان تا 3150 مگاهرتز اورکلاک کرد. در حالی که این افزایش قابل قبولی در مقایسه با استاندارد 2.9 گیگاهرتز خارج از جعبه به نظر می رسد، این تنها 50 مگاهرتز بالاتر از چیزی است که می توان تنها از طریق Precision Boost Overdrive به دست آورد.

AMD محدودیت های ولتاژ نسبتاً سختی را بر APU اعمال کرده است و از اعمال ولتاژ بالاتر در استفاده جلوگیری می کند مگر اینکه APU در حالت LN2 (نیتروژن مایع) استفاده شود. متأسفانه، آن حالت دارای محدودیت‌های حرارتی شدید در BIOS است، به این معنی که بهتر است به محدودیت‌های استاندارد پایبند باشید.

Ryzen 7 8700G iGPU در 3.3 گیگاهرتز، منبع: SkatterBencher

SkatterBencher در نهایت توانست گرافیک Radeon 780M را در فرکانس 3.3 گیگاهرتز تحت 3DMark Speed ​​Test قرار دهد. به نظر می رسد که این فرکانس پایدار است، اما به ولتاژ 1.25 نیاز دارد.

Pieter نتایج OC را با سرعت کلاک 3.3 گیگاهرتز به اشتراک نگذاشت، اما برای 3.15 گیگاهرتز، این یک میانگین جغرافیایی 22.31 درصد نسبت به موجودی ارائه کرده است. جالب اینجاست که بالاترین نتیجه در معیار هوش مصنوعی نشان داده شده است.

Ryzen 7 8700G iGPU در 3.15 گیگاهرتز، منبع: SkatterBencher

AMD Ryzen 8700G با فلز مایع

اورکلاکر دیگری رومی “der8auer” Hartung که قبلاً موفق شده بود هیت سینک را از APU Ryzen 7 8700G حذف کند. این واقعاً چندان پیچیده نبود زیرا برخلاف پردازنده‌های Ryzen 7000، APU از لحیم کاری استفاده نمی‌کند، بلکه فقط از یک ترکیب حرارتی استفاده می‌کند.

Ryzen 7 8700G با استفاده از فلز مایع حذف شد، منبع: Der8auer

Der8auer با آزمایش Thermal Grizzly KryoSheet و بعداً فلز مایع در حالی که اورکلاک 5.0 گیگاهرتز را در تمام هسته‌ها انجام داد، ادامه داد. نتایج کاهش شدید دما را از 85 درجه سانتیگراد تا کمی بالاتر از 60 درجه سانتیگراد با فلز مایع نشان می دهد.

Ryzen 7 8700G با استفاده از فلز مایع حذف شد، منبع: Der8auer

Ryzen 7 8700G جدیدترین فناوری های AMD را در یک بسته دسکتاپ آورده است. APU دارای فضای بالای اورکلاک مخصوصا برای گرافیک است که می تواند به طور متوسط ​​20 درصد افزایش یابد. این ترکیب با مواد رسانای جایگزین شده در زیر پخش کننده حرارت یکپارچه می تواند راندمان و عملکرد خنک کننده را به شدت بهبود بخشد.

منبع: Skatter Bencher, der8auer



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر