انویدیا می گوید ارزهای دیجیتال چیزی به جامعه اضافه نمی کنند

در سال 2022، NVIDIA مجبور شد 5.5 میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب با SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) بپردازد، زیرا آنها به سرمایه گذاران در مورد چگونگی تأثیر استخراج بر تقاضای GPU اطلاع ندادند. علاوه بر این، طبق پرونده SEC، NVIDIA از استخراج ارزهای دیجیتال که بخشی از کسب و کار خود را هدایت می کند آگاه بوده و حتی ادعا می کند که مدیریت ارشد NVIDIA می خواهد بازار استخراج ارز دیجیتال را دنبال کند، همانطور که توسط گزارش شده است. CNBC.

پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA مورد استفاده برای رمزنگاری، منبع: NC

در سال 2021، انویدیا اولین تلاش خود را برای جلوگیری از رونق ارزهای دیجیتال که بر سری پردازنده‌های گرافیکی RTX 30 تأثیر گذاشت، انجام داد. یک نوع جدید از RTX 3060 GPU با فناوری “Lite Hash Rate” منتشر شد که گفته می‌شود راندمان استخراج را کاهش می‌دهد. این فناوری بعداً با برخی استثناء به بقیه سری‌های گرافیکی RTX 30 اضافه شد. با این حال، تنها چند ماه بعد، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار رمزنگاری تا حدی توانستند بر محدودیت‌های الگوریتم LHR غلبه کنند و یک سال بعد به آرامی عملکرد کامل استخراج را باز کنند.

NVIDIA ارزهای دیجیتال را برای جامعه بی فایده می داند

منبع: روزنامه گاردین





منبع

آخرین cryptoboom تأثیر زیادی بر بازار GPU داشت. با افزایش سرسام آور قیمت GPU (و متأسفانه باقی مانده) در سطوح غیرقابل تصور. ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا پردازنده‌های گرافیکی به قیمت‌های عادی بازگردند، اگر اصلاً این اتفاق بیفتد.

پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA که برای رمزنگاری استفاده می‌شوند

مایکل کاگان، مدیر ارشد فناوری NVIDIA گفت که ارزهای دیجیتال هیچ چیز مفیدی برای جامعه به ارمغان نمی آورند. روزنامه گاردین. او می‌افزاید که استفاده بهتری از تمام این قدرت پردازشی، مانند هوش مصنوعی، وجود دارد، زیرا این شرکت اکنون کسب‌وکار مرکز داده خود را بر روی فناوری هوش مصنوعی LLM (مدل زبان بزرگ) متمرکز کرده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر