انویدیا از «چت با RTX» رونمایی کرد: ربات چت هوش مصنوعی مجهز به پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 30/40

انویدیا از «چت با RTX» رونمایی کرد: ربات چت هوش مصنوعی مجهز به پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 30/40

اکنون می توانید با GPU خود چت کنید

NVIDIA ویژگی های جدید هوش مصنوعی را برای کاربران RTX 30/40 فعال می کند.

انویدیا ویژگی جدیدی به نام «Chat with RTX» معرفی کرده است که جایگزینی را برای کاربرانی که از چت‌های هوش مصنوعی آنلاین ناراحت نیستند، ارائه می‌کند. این ربات چت هوش مصنوعی به صورت محلی روی GeForce RTX 30 و 40 GPU کار می‌کند و از نرم‌افزار TensorRT-LLM و Retrieval Augmented Generated (RAG) استفاده می‌کند که به طور کامل توسط پردازنده‌های گرافیکی RTX پشتیبانی می‌شود و توسط هسته‌های Tensor داخلی تسریع می‌شود.

چت انویدیا با RTX به همه اجازه می دهد تا از قدرت کارت گرافیک خود برای انجام وظایف هوش مصنوعی بهره ببرند. ما بیشتر دیده‌ایم که هوش مصنوعی کارهای جالبی با تصاویر و ویدیوها انجام می‌دهد، اما تا به حال، چت‌ها در مراکز داده بزرگ به دلیل منابع مورد نیاز برای آن مدل‌های پیچیده هوش مصنوعی با هزاران متغیر گیر کرده بودند.

چت با RTX، منبع: NVIDIA

اکنون کاربران می توانند نسخه سبک تری از این مدل های هوش مصنوعی را دانلود کنند که برخی از آن ها به صورت رایگان قابل دانلود هستند. اما، مانند هر فناوری جدید، راه اندازی آن برای کاربران عادی می تواند کمی مشکل باشد. NVIDIA ظاهراً می‌خواست این فرآیند را از طریق یک برنامه واحد که روی دستگاه شما اجرا می‌شود بسیار ساده‌تر کند، و شما می‌توانید آن را از طریق مرورگر خود فعال کنید و کل فرآیند را کاربرپسندتر کنید.

چت با RTX چیزی بیش از یک پردازشگر متنی صرف است، می‌تواند به فرمت‌های مختلف فایل از جمله متن، pdf، doc/docx و xml دسترسی داشته باشد. از قابلیت‌های مدل‌های زبان بزرگ محبوب مانند Mistral یا Llama2 برای ایجاد پاسخ‌ها استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند از منابع آنلاین مانند ویدیوهای YouTube استفاده کند.

در حال حاضر، انویدیا پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 30 و RTX 40 را بدون اشاره به سری RTX 20 تأیید می‌کند. پردازنده‌های گرافیکی باید حداقل 8 گیگابایت VRAM داشته باشند، به استثنای RTX 3050 6GB از سازگاری.

چت به زودی برای دانلود رایگان می شود، برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

چت با RTX، منبع: NVIDIA

منبع: NVIDIA از طریق Wccftech



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر