انحصاری: جزئیات لپ تاپ Dell XPS 13 Plus با Qualcomm Snapdragon X SoC

انحصاری: جزئیات لپ تاپ Dell XPS 13 Plus با Qualcomm Snapdragon X SoC

جزئیات XPS 13 9345 Plus با Qualcomm Snapdragon X Elite/Plus

دل در حال آماده سازی لپ تاپ XPS 13 Plus خود برای عرضه به زودی است.

در داخل، لپ تاپ جدید TributoQC نامیده می شود که جانشین TributoRPL بر اساس معماری Intel Raptor Lake است. دل قبلاً لپ تاپ XPS 13 خود را بر اساس معماری Meteor Lake عرضه کرده است، اما نسخه پلاس قدرت و قیمت کمتری را هدف قرار داده است. شایان ذکر است که در این سند از تراشه های کوالکام به عنوان Nuvia یاد می شود زیرا در زمان ساخت این اسلایدها، کوالکام هنوز معرفی رسمی سری اسنپدراگون X را اعلام نکرده بود.

جزئیات XPS 13 TributoQC، منبع: Dell

XPS 13 TributoQC، منبع: Dell

با شروع تراشه اسنپدراگون، XPS 13 طبق اسلایدهای فاش شده دارای پیکربندی های 10 و 12 هسته ای با حداکثر TDP 25.5 وات است. گفته می شود این لپ تاپ همان اندازه را حفظ می کند اما کمی سبک تر خواهد بود (2.67 پوند در مقابل 2.7 پوند). این سیستم مجهز به صفحه نمایش 13.4 اینچی است که شاهد بروز رسانی نیز خواهد بود، اما جالب اینجاست که رزولوشن پنل OLED پرچمدار پایین تر خواهد بود (از 3.5K به 2.8K).

ویژگی جدید این است که این لپ‌تاپ از حافظه LPDDR5X-8400 استفاده می‌کند که در حال حاضر 16 گیگابایت به عنوان استاندارد (برای اینتل، 8 گیگابایت بود). این لپ تاپ طبق اسناد با 32 و حتی 64 گیگابایت عرضه خواهد شد. هیچ تغییری در گزینه های ذخیره سازی وجود ندارد، اما یک دوربین Full-HD جدید وجود دارد.

جزئیات XPS 13 TributoQC، منبع: Dell

دل قصد دارد برای این لپ تاپ قیمتی معادل 1199 دلار داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که این تخمین مربوط به اواسط سال 2023 است. قیمت تمام شده و خرده فروشی یکسان نیست و مورد دوم تایید نشده است، اما اگر این لپ تاپ با این قیمت عرضه می شد، 800 دلار ارزان تر از Apple MacPro M1 بود و با قیمت MacBook Air M2 مطابقت داشت. این شرکت قصد دارد 241000 دستگاه از این لپ‌تاپ را تولید کند که قرار است در ژوئن امسال عرضه شود.

منبع: نبه ویراستاران: اعتبار VideoCardz را به عنوان منبع، لینک مستقیم: Dell (Scribd).



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر