انتظار می رود اینتل قیمت پردازنده نسل دوازدهم Core i9 را تا 20 درصد کاهش دهد.

نکته مهم این است که اینتل در ماه گذشته “قیمت توصیه شده مشتری” را برای CPU های Alder Lake خود افزایش داد. به عنوان مثال، قیمت Core i9-12900K از 589 دلار به 649 دلار افزایش یافت. با این حال، قیمت واقعی خرده فروشی این پردازنده در حال حاضر بین 399 تا 420 دلار است، بنابراین RCP اینتل تاثیری بر این قیمت ها نداشت.

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

DigiTimes: اینتل در حال برنامه ریزی برای کاهش قیمت CPU های Alder Lake است

اکنون گزارش شده است که اینتل قیمت پردازنده های هسته ای منتخب نسل دوازدهم را تا 20 درصد کاهش خواهد داد. این را بیان کرد دیجی تایمز، که انتظار به روز رسانی قیمت تراشه های مبتنی بر Alder Lake از جمله پرچمدار سری Core i9 را دارند.

کسب و کار CPU مشتری در چند ماه گذشته به طور قابل توجهی کند شده است. مصرف کنندگان خرید قطعات جدید کامپیوتر را به تعویق می اندازند یا اصلاً برنامه ریزی نمی کنند. این امر بر بازار CPU و GPU تأثیر می گذارد و امیدواریم تولیدکنندگان را مجبور کند تا در نهایت قیمت های خود را کاهش دهند.

کاربر @harukaze5719 این نمودار را ارائه کرده است که کاهش بالقوه قیمت را نشان می دهد. لطفاً توجه داشته باشید که قیمت های ذکر شده در اینجا قیمت های خرده فروشی نیست، بلکه قیمت خرده فروشی توصیه شده اینتل است.

کاهش قیمت احتمالی اینتل برای CPUهای دسکتاپ Alder Lake، منبع: @harukaze5719

منبع: دیجی تایمز از طریق ITHhome، @harukaze5719







منبع

اینتل بی سر و صدا قیمت خرده فروشی نسل دوازدهم سری Core خود را در ابتدای این ماه افزایش داده بود. این افزایش اغلب غیر قابل توجه بود زیرا قیمت در خرده فروشان واقعاً تغییر نکرده است. این تغییر قیمت فقط روی سری دوازدهم Core تأثیر گذاشت، بدون اینکه برای سری سیزدهم به‌روزرسانی شود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر