املاک جورج کارلین شکایتی را علیه کمدی ویژه هوش مصنوعی پادکسترها حل و فصل می کند

املاک جورج کارلین شکایتی را علیه کمدی ویژه هوش مصنوعی پادکسترها حل و فصل می کند

هیچ دنباله‌ای برای آن کمدی ویژه جورج کارلین که توسط هوش مصنوعی منتشر شده توسط پادکست Dudesy وجود نخواهد داشت. در ژانویه، املاک کارلین شکایتی علیه پادکست و سازندگان آن ویل ساسو و چاد کولتگن تنظیم کرد و آنها را به نقض حق تبلیغاتی اجراکننده و نقض حق چاپ متهم کرد. اکنون، دو طرف به توافقی دست یافته‌اند که شامل حذف دائمی کمدی ویژه از آرشیو Dudesy می‌شود. ساسو و کولتگن همچنین توافق کرده‌اند که هرگز آن را مجدداً در هیچ پلتفرمی منتشر نکنند و هرگز از تصویر، صدا یا شباهت کارلین بدون تأیید املاک استفاده نکنند. مجله نیویورک تایمز.

الگوریتم هوش مصنوعی که Dudesy برای برنامه ویژه استفاده کرد، بر اساس هزاران ساعت روال کارلین آموزش دیده بود که چندین دهه از حرفه او را در بر می گرفت. این فیلم به اندازه کافی برای یک برنامه ویژه یک ساعته تولید کرد، اما تاثیر بسیار ضعیفی از کمدین فقید با خطوط ابتدایی و بسیار کمی از ویژگی های طنز کارلین داشت. در بیانیه ای، کلی، دختر کارلین، آن را “فاکسی ضعیفی خواند که توسط افراد بی وجدان ساخته شده است.”

جاش شیلر، که نماینده املاک کارلین در دادگاه بود، به تایمز گفت که “جهان شروع به درک قدرت و خطرات احتمالی موجود در ابزارهای هوش مصنوعی کرده است، ابزارهایی که می توانند صداها را تقلید کنند، عکس های جعلی تولید کنند و ویدئو را تغییر دهند.” وی افزود که این “مشکلی نیست که خود به خود برطرف شود” و “باید با اقدام سریع و قهرآمیز در دادگاه ها مقابله کرد.” این وکیل گفت، شرکت‌هایی که نرم‌افزار هوش مصنوعی تولید می‌کنند «باید مقداری مسئولیت‌پذیری نیز داشته باشند».

این شکایت تنها یکی از شکایت‌هایی است که توسط خلاقان علیه شرکت‌های هوش مصنوعی و افرادی که از این فناوری با آموزش الگوریتم‌هایی بر روی کار افراد استفاده می‌کنند، تنظیم شده است. چندین نویسنده و رمان نویس غیرداستانی از جمله جورج آر آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.، جان گریشام و جودی پیکولت از OpenAI به دلیل استفاده از آثارشان برای آموزش مدلهای زبانی بزرگ خود شکایت کردند. مجله نیویورک تایمز و تعداد انگشت شماری از سازمان های خبری دیگر نیز از این شرکت به دلیل استفاده از مقالات آنها برای آموزش و به اتهام بازتولید محتوای آنها کلمه به کلمه بدون ذکر منبع شکایت کردند.

منبع