الکس ماشینسکی بنیانگذار سلسیوس دستگیر و به کلاهبرداری متهم شد

در حالی که جزئیات دستگیری امروز ناچیز است، دادخواست نیویورک ادعا می کند که ماشینسکی مشتریان را در مورد بدتر شدن وضعیت مالی شرکت گمراه کرده و در ثبت نام به عنوان فروشنده کالا و اوراق بهادار، در میان بسیاری از اتهامات دیگر، شکست خورده است. لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک ادعا کرد که ماشینسکی صدها هزار سرمایه گذار را فریب داده است که بیش از 26000 نفر از آنها در نیویورک هستند.

همه اینها به دنبال یک دادخواست مستقر در نیویورک است که در ژانویه صادر شد و همچنین ادعای کلاهبرداری گسترده را داشت. این شکایت پس از اینکه سلسیوس ادعا می‌کند سرمایه‌گذاران را از «میلیاردها دلار» در ارزهای دیجیتال فریب داده است، به دنبال خسارات مناسب است.

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.



منبع

مشکلات برای الکس ماشینسکی، بنیانگذار سلسیوس، همچنان رو به افزایش است، زیرا او توسط مقامات فدرال دستگیر و به کلاهبرداری متهم شده است. ماشینسکی با هفت اتهام جنایی از جمله اوراق بهادار، کالاها و کلاهبرداری سیمی روبرو است. او و شرکتش توسط سه سازمان دولتی – FTC، CFTC و SEC به طور مستقل مورد شکایت قرار گرفته اند. دفتر دادستانی ایالات متحده ادعا می کند که ماشینسکی مشتریان را در مورد ماهیت شرکت خود گمراه کرده است، در حالی که این شرکت در واقع یک صندوق سرمایه گذاری با ریسک بالا است.

دادستان‌های فدرال که توسط دادستان‌های فدرال به دست آمده‌اند، «ماشینسکی، از جمله موارد دیگر، ایمنی فعالیت‌های تولیدکننده سلسیوس، سودآوری سلسیوس، پایداری بلندمدت نرخ‌های پاداش بالای سلسیوس و خطرات مرتبط با سپرده‌گذاری دارایی‌های رمزنگاری شده در سلسیوس را به اشتباه معرفی کرده است». CNBC.

علاوه بر این، FTC امروز به توافقی 4.7 میلیارد دلاری با درجه سانتیگراد رسید که تقریباً با رکورد جریمه برای نقض حریم خصوصی مصرف کنندگان مطابقت دارد. این شرکت با این شرایط مالی موافقت کرده است، اما تنها زمانی پرداخت ها را انجام می دهد که آنچه در دارایی های مشتری باقی مانده است را به عنوان بخشی از روند ورشکستگی جاری بازگرداند.

رئیس سابق درآمد سلسیوس، رونی کوهن-پاون، نیز دستگیر شد، که هم پاوون و هم ماشینسکی متهم به دستکاری قیمت توکن کریپتو اختصاصی این شرکت بودند تا بتوانند سهام خود را با قیمت های متورم بفروشند.

اگر ماشینسکی و پاوون در تمام اتهامات مجرم شناخته شوند، ده ها سال زندانی خواهند شد. ماشینسکی سال گذشته از مدیرعاملی سلسیوس استعفا داد و دیگر با این شرکت ارتباطی ندارد.