البته این آی پد برای گرفتن است

البته این آی پد برای گرفتن است

iPad Pro M4 گران قیمت و زرق و برق دار، دستگاه پیچیده ای است که به سختی می توان آن را کاملاً توصیه کرد – آیا صرف هزینه بیش از 1000 دلار برای تبلتی با محدودیت های ذاتی iPadOS در مقایسه با رایانه های شخصی مک یا ویندوز منطقی است؟ با این حال، ارزیابی iPad Air بسیار ساده تر است. از زمان طراحی مجدد در سال 2020، ایر تقریباً همان فرم Pro را دارد و برخی از گوشه‌ها برای متمایز کردن این دو بریده شده است. اما Air همچنین یک ارتقاء واضح نسبت به iPad پایه است و برای شخصی مانند من که از صفحه نمایش عالی، تراشه برتر، قابلیت های چندوظیفه ای بهبود یافته و تجربه لوازم جانبی بهتر آن قدردانی می کند، جذاب است.

خلاصه کردن آنچه که در مورد iPad Air امسال وجود دارد بسیار آسان است. این تراشه M2 سریع‌تر نسبت به M1 قدیمی دارد، با Apple Pencil Pro جدید کار می‌کند، دوربین جلو به لبه‌های منظره منتقل شده است و با 128 گیگابایت حافظه (دوبرابر مدل قبلی) با همان قیمت 599 دلار شروع می‌شود. با توجه به اینکه دو سال از آخرین آیپد ایر می گذرد، همه اینها به روز رسانی های مورد انتظار هستند. اما با آی‌پد ایر 2024، اپل یک گزینه جدید جذاب را نیز ارائه می‌کند: اولین آی‌پد 13 اینچی که نام حرفه‌ای و هزینه‌های مرتبط را ندارد. قیمت ایر 13 اینچی از 799 دلار شروع می شود که 500 دلار کمتر از یک آیپد پرو با اندازه مشابه است. (مدلی که من با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 5G آزمایش کردم، 1249 دلار قیمت دارد.)

سیب

آی‌پد ایر بهترین تبلت اپل باقی می‌ماند و ترکیبی جذاب از ویژگی‌ها را ارائه می‌کند و در عین حال قیمت مناسبی دارد. و ایر 13 اینچی جدید یک گزینه عالی برای کسی است که می خواهد یک صفحه نمایش بزرگ بدون صرف هزینه زیاد داشته باشد.

طرفداران

  • اولین آی‌پد مقرون‌به‌صرفه اپل با صفحه‌نمایش بزرگ
  • تراشه قدرتمند M2
  • فضای ذخیره سازی پایه بیشتر از قبل
  • دوربین جلو بالاخره روی لبه افقی قرار گرفت
  • Apple Pencil Pro برخی از ویژگی های هوشمند جدید را ارائه می دهد
منفی

  • از صفحه کلید جادویی قدیمی استفاده می کند
  • بدون فیس آیدی

799 دلار در والمارت

من هرگز به خرید یک iPad Pro 13 اینچی فکر نکرده ام. علاوه بر قیمت بالا، استفاده از یک آیپد بزرگ و سنگین به صورت دستی نیز برای من دشوار است. زمانی که روی پایه کیبورد قرار می‌گیرید عالی است، زیرا صفحه نمایش بزرگ‌تر برای انجام چند کار بسیار مناسب‌تر است، اما من همچنین می‌خواهم آی‌پد من برای کارهای معمولی، بازی‌ها، تماشای فیلم و همه چیزهای اساسی دیگر که تبلت‌ها برای آن‌ها مناسب هستند، راحت‌تر باشد.

آی‌پد شخصی فعلی من یک پرو 11 اینچی از سال 2020 است، بنابراین من یک علامت آشکار برای iPad Air جدید هستم. و بعد از آزمایش ایر 13 اینچی، برای اولین بار به پرش روی تبلت بزرگ فکر می کنم. بخشی از استدلال من این است که iPad Air 13 اینچی وزن کمتری نسبت به نسل قبلی iPad Pro 12.9 اینچی دارد. این تبلت ها معمولاً حدود 1.5 پوند وزن داشتند، اما Air با وزن 1.36 پوند عرضه می شود.

این تفاوت عمده ای به نظر نمی رسد، اما این برای من کافی بود تا احساس راحتی بیشتری در استفاده از Air به عنوان تبلت داشته باشم تا اینکه فقط در یک کیبورد قرار گرفته باشد. هنوز هم کمی ناخوشایندتر از چیزی است که من می‌خواهم، و هنوز هم سنگین‌تر و ضخیم‌تر از iPad Pro 13 اینچی جدید است. اما، iPad Air 500 دلار ارزان تر است. با این قیمت، من حاضرم کمی معاوضه را بپذیرم.

عکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شدعکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد

عکس از Nathan Ingraham / Engadget

مدل جدید 11 اینچی از نظر ابعاد، وزن و اندازه صفحه نمایش با مدل 10.9 اینچی جایگزین شده قابل تشخیص نیست. اجازه ندهید اپل شما را فریب دهد که فکر کنید صفحه نمایش امسال 0.1 اینچ بزرگتر است، زیرا اینطور نیست – این شرکت در حال تکمیل شدن است. (این امر در مورد Air 13 اینچی صدق می کند؛ اندازه و وضوح صفحه نمایش 12.9 اینچی مشابه iPad Pro قدیمی است.)

تراشه M2 یک نقطه فروش بزرگ برای iPad Air است، اما توجه داشته باشید که اگر مدل 2022 را با M1 داشته باشید، در اینجا پیشرفت های عملکردی عظیمی را تجربه نخواهید کرد. تست‌های Geekbench 6 نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی M2 حدود 30 درصد سریع‌تر از M1 است و در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای سود کمتری دارد. اما، در مقایسه با آیپد پرو 2020 من با پردازنده A12Z، M2 بیش از دو برابر سریعتر است. بنابراین اگر iPad با تراشه‌های سری M ندارید، Air جدید یک گام بزرگ به جلو خواهد بود.

این دوربین اساساً همان دوربین آی‌پد ایر گذشته است، اما اکنون که در لبه‌های منظره قرار دارد، زمانی که از آن با کیبورد استفاده می‌کنید، برای تماس ویدیویی بسیار بهتر است. در واقع می‌خواهم اکنون با iPad تماس‌های کاری برقرار کنم، چیزی که قبلاً اینطور نبود.

همچنین بسیار خوشحالم که iPad Air پایه با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی به جای 64 گیگابایتی که دفعه قبل روی آن گیر کرده بود، بسیار خوشحالم. اکنون بسیار ساده‌تر است که به مردم توصیه کنیم ارزان‌ترین پیکربندی را انتخاب کنند. و همچنین در صورت نیاز می‌توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در هوا برای اولین بار دریافت کنید.

عکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شدعکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد

عکس از Nathan Ingraham / Engadget

Air به صفحه کلید جادویی قدیمی چسبیده است، که سنگین تر و ضخیم تر از مدل جدید است و فاقد ردیف کلیدهای کاربردی مفید است. صفحه کلید جادویی بسیار گران است – 299 دلار برای صفحه‌کلید 11 اینچی و 349 دلار برای صفحه‌کلید 13 اینچی – اما همچنان صفحه‌کلید مورد علاقه من برای iPad است. خوب، پس از نسخه به روز شده برای iPad Pro، مورد علاقه من است. راحت، بی صدا و پاسخگو است، به خصوص با توجه به اینکه چقدر نازک است، و من هیچ مشکلی ندارم که ساعت ها در آن استوری بنویسم.

اگر از طرفداران Apple Pencil هستید، خبر خوب این است که iPad Air از Pencil Pro کاملاً جدید پشتیبانی می کند. من آن را با جزئیات بیشتری در بررسی iPad Pro خود توضیح می‌دهم، اما تمام کارهایی را که نسل دوم اپل پنسیل قدیمی‌تر می‌تواند انجام می‌دهد و در عین حال ویژگی‌های جدیدی مانند بازخورد لمسی، پشتیبانی از من را پیدا کن، حرکت فشاری برای نمایش منوها و توانایی چرخاندن مداد را به آن اضافه می‌کند. در دست شما برای تغییر عرض یک قلم مو به لطف ژیروسکوپ های داخلی. قیمت آن 129 دلار است که همان پنسل نسل دوم است. تنها خبر بد این است که مداد قدیمی به دلیل طراحی مجدد سیستم شارژ و جفت شدن که دوربین جلو افقی را در خود جای می دهد، با iPad Air سازگار نیست.

عکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شدعکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد

عکس از Nathan Ingraham / Engadget

این اساساً همه چیز جدیدی در مورد iPad Air امسال است. صفحه نمایش همان LCD استاندارد اپل باقی می ماند، که برای هر چیزی که من از iPad استفاده می کنم بسیار خوب به نظر می رسد. این قطعاً با صفحه نمایش OLED جدید پشت سر هم در iPad Pro یا حتی صفحه نمایش مینی ال ای دی که قبل از آن عرضه شده بود، نیست. من قطعاً متوجه روشنایی و کنتراست نسبتاً بدتری در صفحه نمایش هوا در هنگام مقایسه آن در کنار هم با Pro شدم. اما، خبر خوب این است که من تمام عمرم را صرف مقایسه نمایشگرها نمی‌کنم، و آی‌پد ایر هنوز یک نقطه فروش قوی برای تبلت است. بر خلاف صفحه نمایش در iPad اصلی، به شیشه جلو لمینیت شده است و برای استفاده در داخل ساختمان به اندازه کافی روشن است.

تنها چیزی که آرزو داشتم این بود که نرخ فریم بالاتری داشت. ویژگی «ProMotion» آی‌پد پرو نرخ فریم را از 10 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند، در حالی که حداکثر سرعت هوا در 60 هرتز است. با گذشت زمان، دیگر متوجه نمی‌شوم که رابط کاربری در انیمیشن‌ها نسبتاً ناامید است و زیاد به آن فکر نمی‌کنم. اما هر زمان که به آی‌پد پرو برمی‌گردم، به سرعت درک می‌کنم که چقدر همه چیز نرم‌تر و روان‌تر است.

دوربین پشتی مشابه دوربین iPad Air قبلی است که خوب است. در نور خوب عکس فوری خوبی می گیرد و می توانید با کیفیت 4K با نرخ فریم های مختلف فیلم برداری کنید. اما نمی‌توانید با فرمت ProRes ضبط کنید – اپل آن را به iPad Pro محدود می‌کند. اما این احتمالاً برای کسی که iPad Air را در نظر دارد مشکلی نخواهد بود. به طور مشابه، درگاه USB-C آیپد ایر از سرعت تاندربولت 4 سریع‌تر پشتیبانی نمی‌کند، اما در آزمایش من برای گرفتن عکس‌های RAW از دوربینم خوب بود. اگر گردش کار شما به گونه‌ای است که از آن پورت بسیار استفاده می‌کنید و از سرعت‌های بالاتر بهره می‌برید، به طور شگفت‌انگیزی به شما توصیه می‌کنم پرو را ببینید.

من حتی یک هفته است که آیپد ایر ندارم، بنابراین هنوز آزمایش باتری زمان بر خود را انجام نداده ام. اما با توجه به استفاده روزانه که انجام داده‌ام، معمولاً رتبه ۱۰ ساعت اپل را برای کارهای سبک مانند مرور اینترنت یا تماشای ویدیو برآورده می‌کند. انجام کارهای بیشتر به پردازنده مطمئناً آن را سریع‌تر فرسوده می‌کند، و من متوجه شده‌ام که عمر باتری زمانی که از صفحه کلید جادویی استفاده می‌کنم کمی کاهش می‌یابد. اما، مانند اکثر آیپدها، نیازی نیست که زیاد به شارژر برسید.

عکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شدعکس هایی از آیپد ایر ۱۳ اینچی اپل که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد

عکس از Nathan Ingraham / Engadget

پرش به جلو و عقب بین iPad Air و Pro بر ارزش بالای Air تاکید کرده است. من نمی توانم انکار کنم که تعدادی از ویژگی های خوب وجود دارد که همگی برای بهبود تجربه آیپد پرو جمع می شوند. برای مثال، Face ID به وضوح نسبت به Touch ID برتری دارد – من به سرعت از دست زدن به دکمه پاور برای باز کردن قفل Air خسته شدم. صفحه نمایش آیپد پرو تعریف لوکس است و کیبورد بهبود یافته تجربه کمی بهتر را ارائه می دهد. همچنین با بلندگوهای بهتر، سبک‌تر و در دست گرفتن آسان‌تر است. و البته دارای تراشه جدید M4 است.

این چیزها همه مهم و مفید هستند، اما پس از عادت مجدد به هوا، من زیاد آنها را از دست نمی دهم. M2 برای نیازهای من بسیار قدرتمند است، تجربه Apple Pencil Pro یکسان است، صفحه کلید جادویی قدیمی هنوز برای تایپ کردن عالی است، صفحه نمایش روشن و رنگارنگ است و – شاید مهمتر از همه – 500 دلار ارزان تر از یک iPad Pro قابل مقایسه باشد.

برای برخی، آن پول نقد اضافی ممکن است ارزش آن را داشته باشد. مواردی وجود دارد که Pro می تواند انجام دهد که Air نمی تواند انجام دهد، مانند فیلمبرداری ProRes یا رفتن به حالت مرجع اپل برای بهبود دقت رنگ و سازگاری در برابر مجموعه ای از استانداردهای رنگ. و M4 باعث صرفه جویی در وقت در کارهایی مانند رندر ویدیو می شود. و برخی از مردم به سادگی می خواهند بهترین آی پد را که می توانند دریافت کنند، لعنت بر پول.

اما برای بقیه ما، iPad Air هنوز اینجاست و 80 درصد از تجربه iPad Pro را با هزینه بسیار کمتر ارائه می دهد. و برای اولین بار، یک آیپد با صفحه نمایش بزرگ با قیمت بسیار مناسب تر وجود دارد. ممکن است قلب من یک iPad Pro بخواهد، اما سرم (و کیف پول) من موافق است که iPad Air گزینه بسیار معقول تری است.

منبع