اساتید دانشگاه در تگزاس به دلیل ممنوعیت «غیرقانونی» TikTok از ایالت شکایت کردند

گروهی از اساتید کالج امروز از تگزاس به دلیل ممنوعیت TikTok در دستگاه ها و شبکه های دولتی شکایت کردند. واشنگتن پست. شاکیان می گویند که این ممنوعیت تحقیقات و تدریس آنها را به خطر می اندازد و در عین حال “از پیگیری تحقیقات مربوط به TikTok از جمله مطالعه شیوه های اطلاعات نادرست و جمع آوری داده ها که ادعا می شود محدودیت ها به آنها رسیدگی می شود، جلوگیری می کند یا به طور جدی مانع از پیگیری آنها می شود.” شاکیان می گویند که ممنوعیت استفاده از TikTok در کلاس های درس را برای اساتید تقریباً غیرممکن می کند – چه برای تدریس در مورد TikTok یا استفاده از محتوای TikTok برای تدریس در مورد موضوعات دیگر.

جمیل جافر، مدیر اجرایی مؤسسه اصلاحیه نایت اول در دانشگاه کلمبیا، گفت: «این ممنوعیت تحقیقات درباره نگرانی‌هایی که فرماندار ابوت مطرح کرده، درباره اطلاعات نادرست، درباره جمع‌آوری داده‌ها را سرکوب می‌کند. واشنگتن پست. او افزود: «راه‌های دیگری برای رسیدگی به این نگرانی‌ها وجود دارد که بار شدیدی را بر حقوق متمم اول استادان و محققان تحمیل نمی‌کند» و همچنین «توانایی آن‌ها برای ادامه مطالعه آنچه، چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​تبدیل به یک موضوع شده است.» پلتفرم ارتباطی بسیار محبوب و تأثیرگذار.»

یکی از نمونه هایی که توسط شاکیان ذکر شده است، ژاکلین ویکری، دانشیار دپارتمان هنرهای رسانه ای در دانشگاه تگزاس شمالی است که به مطالعه و آموزش نحوه استفاده جوانان از رسانه های اجتماعی برای بیان و سازماندهی سیاسی می پردازد. در این شکایت آمده است: «این ممنوعیت او را مجبور به تعلیق پروژه های تحقیقاتی و تغییر دستور کار تحقیقاتی خود، تغییر روش تدریس و حذف مواد درسی کرده است. همچنین توانایی او را برای پاسخ به سؤالات دانش‌آموزان و بررسی کار سایر محققان، از جمله به عنوان بخشی از فرآیند بررسی همتایان، تضعیف کرده است.»

مؤسسه اصلاحیه نایت اول در دانشگاه کلمبیا این شکایت را به نام ائتلاف تحقیقات فناوری مستقل، یک گروه حامی تحقیقات دانشگاهی که اساتید تگزاس اعضای آن هستند، تنظیم کرد. در این دادخواست از فرماندار گرگ ابوت و 14 مقام آموزش دولتی و دولتی دیگر به عنوان متهم نام برده شده است. در این شکایت آمده است: «اختیار دولت برای کنترل تحقیقات و تدریس آنها… نمی تواند از بازرسی متمم اول دوام بیاورد».

این دادخواست می‌گوید که اگرچه اساتید دانشگاه‌های دولتی کارمندان دولتی هستند، اما اصلاحیه اول آنها را از کنترل دولت بر تحقیق و تدریس محافظت می‌کند. در این دادخواست با استناد به اظهارات ابوت مبنی بر ترس از دولت چین می‌گوید: «اعمال محدودیت گسترده بر تحقیق و تدریس اساتید دانشگاه‌های دولتی یک وسیله مجاز قانون اساسی برای محافظت از «شیوه زندگی» مردم تگزاس یا مقابله با تهدید اطلاعات نادرست نیست. از TikTok استفاده می کند تا به شیوه زندگی ما حمله کند.» این شکایت همچنین استاندارد دوگانه ادعای اهمیت دادن به حریم خصوصی مردم تگزاس را محکوم می‌کند و در عین حال به متا، گوگل و توییتر (همه شرکت‌های آمریکایی) اجازه می‌دهد تا بسیاری از داده‌های مشابه TikTok را جمع‌آوری کنند.

این سومین شکایت در سال جاری است که ممنوعیت TikTok ایالتی را به چالش می کشد. دو دعوی قضایی در مونتانا که توسط شرکت رسانه های اجتماعی چینی تامین مالی شده اند ادعا می کنند که این ممنوعیت حقوق آزادی بیان را نقض می کند. مطابق با مجله نیویورک تایمز، TikTok با لباس تگزاس درگیر نیست.



منبع