ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ آری یا نه؟

در داخل این محصول، یک پردازنده چهار هستهای Core i7-3740QM، ۸ گیگابایت حافظه رم DDR3 و یک حافظه داخلی SSD همراه با کارت گرافیک GeForce 675MX قرار گرفته است.GeForce 675MX یک کارت گرافیک مبتنی بر کپلر است که با ۹۶۰ هسته CUDA طراحی شده است و برای آزمایش ما بسیار مناسب است. نصب کارت گرافیک جدید 980M شباهت زیادی به نصب حافظه رم دارد. توجه داشته باشید که این تنها یک نمونه است و نمیتوان آن را به تمام لپ تاپها بسط داد. با نصب تمام چیزهایی که قبلا درآورده بودید، درپوش زیرین آن را نیز گذاشته و سپس باتری را سر جایش قرار دهید. حتی ممکن است که در ادامه یک پاور بریک با لول بالا نیز نیاز داشته باشید. این موضوع ممکن است که خیلی از کاربران را از این کار منصرف کند. حتی اگر تعداد محدودی از شما میدانستید که چنین کاری شدنی است، اما احتمالا فکر میکنید که این کار پر هزینه و زمانبر بوده و ارزش این را هم ندارد که بخواهید سلامت لپ تاپ خود را به خاطر آن به خطر بیندازید. آیا میدانستید که میتوانید گرافیک لپ تاپ گیمینگ خود را ارتقا دهید؟ بسیاری از گیمرهای حرفهای، خیلی از اوقات نیازی به استفاده از سریعترین پردازنده مرکزی روی لپ تاپ خودشان ندارند، اما اگر در کنار بازی، کارهای مهم دیگری روی لپ تاپ خود انجام میدهید، میتوانید ارتقا پردازنده را نیز در نظر داشته باشید.

اگر قصد ارتقا کارت گرافیک خود را داشتید، میتوانید قطعه سخت افزاری خود را از بازار تهیه کرده و سپس با تهیه درایور مربوط به آن، روال نصب را پی بگیرید. اورکلاک کردن کارت گرافیک. با عوض کردن کارت گرافیک لپ تاپ خود، نمیتوانید چند سال دیگر این محصول گیمینگ خود را بیشتر نگهداری کرده و تمام بازیهای گرافیکی و AAA را اجرا کنید. کارایی این کیتها اثبات شده بود، اما صرفا باید توسط یک متخصص انجام میشد تا خطری لپ تاپ و کارت گرافیک خریداری شده را تهدید نکند. همین ابتدا شما باید بدانید که این یک کار پرخطر است و ما قصد داریم که با احتیاط کامل پیش برویم. با پیش زمینههایی که ارائه کردیم، حال قسمت فیزیکی این بهروزرسانی بسیار ساده خواهد بود، اما به یکسری نکات باید توجه کنید.شما ابتدا باید به VGA یوروکام رفته و ببینید که آیا این شرکت، GPU مورد نظر را برای مدل لپ تاپ شما به فروش میرساند یا خیر. شما باید اتصال لبه را تا قسمتی که به سمت اسلات میرسید، بلغزانید و سپس آن را کمی فشار دهید تا در هنگام خم شدن، به صورت کامل از اسلات خارج شود. اگر همه کارها را به درستی انجام داده باشید، میتوانید لپ تاپ را روشن کرده و صفحه لپ تاپ را مشاهده کنید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجله خبری videocardz.

برندهای مهم دیگری هم در این زمینه فعالیت میکنند که میتوانید کارت گرافیک خود را از آنها تهیه کنید. ارتقای کارت گرافیک از نگاه مقداد آی تی؟ وقتی که شما با چنین کارت گرافیکی بازی GTA V را تجربه کنید، خواهید دید که کار خوبی در ارتقا کارت گرافیک انجام داده و هیچ نیازی هم به حافظه رم اضافی ندارید. بنابراین، ما برای ارتقا سعی میکنیم که از یوروکام کیت GeForce GTX 980M استفاده کرده و کار را شروع کنیم. توجه داشته باشید که انویدیا دو پردازنده گرافیکی مختلف با شماره مدل GeForce 675MX دارد. خبر خوب این است که حتی اگر لپ تاپ شما متعلق به یک کمپانی مخصوص سازنده لپ تاپ گیمینگ ناشناس باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که توسط Clevo ساخته شده باشد. این تستها بسیار مهم هستند و در ابتدا باید کمی وسواس به خرج دهید تا در نهایت بتوانید به محدوده عملکرد طبیعی آن دست پیدا کنید. بنابراین، آسیب رساندن به هستههای آن، صدمات جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد و باید احتیاط بیشتری داشته باشید. لپ تاپ را به پاور متصل کرده و اجازه دهید که شارژ شود. کیت واحدی که ما آماده کردهایم، شامل ماژول MXM یا Mobile PCI Express است و همان دو لوله حرارتی، پیچ و سیستمهای دیگر GPU را در خود دارد.

فشار کم و زیاد روی لبه سبب میشود که به سادگی از بین مجله خبری videocardz برود. در همین زمان، میتوانید کمی فشار آورده و کم کم لولهها را خارج کنید. احتمالا Haswell پردازنده بهتری است، اما اگر صادق باشیم، Ivy Bridge هنوز هم میتواند امکانات خاص خود را داشته باشد. سرعت ارائه شده توسط پردازنده Ivy Bridge دارای سرعت کلاک ۲.۷ گیگاهرتزی بوده و از توربو بوست نیز تا میزان ۳/۷ گیگاهرتز پشتیبانی میکند. یوروکام علاوه بر واحدهای Alienware، از واحدهای Clevo نیز پشتیبانی میکند. پخش کننده گرما از پیچهای نسبتا کوچک استفاده میکند. این برنامه، یک سنجش بنچمارک سنگین روی پردازنده گرافیکی شما اعمال میکند و در عین حال، دمای آن را نیز هنگام تست به نمایش میگذارد. دو مهره شش ضلعی نیز روی آن وجود دارد که باید جدا شود. برحسب اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای قطعه آماده است، باید دما در حد استاندارد قرار بگیرد. هنگامی که هر هفت پیچ را دو لوله حرارتی برداشتید، میتوانید از تبهای کاغذی در لولههای گرمایی استفاده کرده و آنها را به آرامی از سطح خارج کنید. قوانین خاصی در این زمینه وجود دارد و شما هر لپ تاپی را نمیتوانید ارتقا دهید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر