اختصاصی: نقشه راه Dell XPS لپ تاپ های “Panther Lake” را در سال 2026 و سیستم های “Nova Lake” در سال 2027 را تأیید می کند.

اختصاصی: نقشه راه Dell XPS لپ تاپ های "Panther Lake" را در سال 2026 و سیستم های "Nova Lake" در سال 2027 را تأیید می کند.

Dell XPS به بیرون درز کرده است اینتل Nova Lake در سال 2027

امروز، ما جزئیات یک ارائه لو رفته Dell را برای نسل بعدی سری XPS به اشتراک می گذاریم.

هنگام جستجوی اطلاعات در مورد لپ‌تاپ‌های Dell XPS به طور اتفاقی با ارائه‌ای مواجه شدیم. به نظر می رسد فردی کل ارائه توسعه محصول را به اشتراک گذاشته است که شامل 300 صفحه است و به تمام جنبه های فرآیند طراحی لپ تاپ از جمله اجزای اصلی، مسائل و چالش ها می پردازد.

در حالی که ارائه صرفاً در مورد لپ‌تاپ XPS با پردازنده Qualcomm Series X است، یکی از اولین اسلایدها برنامه‌های دل برای 3 سال آینده را نشان می‌دهد. این اولین ارائه ای است که جدید را لیست می کند دریاچه پلنگ و دریاچه نوا لپ تاپ ها

طبق نقشه راه XPS، دل در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی آن است XPS 16 “Diablo” و XPS 14 “Pista” لپ تاپ با Arrow Lake-H پردازنده در سال 2025. در همان زمان، NVIDIA انتظار می رود جدید خود را عرضه کند GENxx معماری (احتمالاً RTX 50 Blackwell)، که برای این به‌روزرسانی XPS نیز استفاده خواهد شد.

این XPS 13 “Tributo” که قبلا با Meteor Lake-H28 منتشر شده است، ابتدا به روز رسانی می شود سری Qualcomm Snapdragon X (10 و 12 هسته) و بعد از آن (حدود آگوست/سپتامبر) به اینتل Lunar Lake-MX CPU ها گفته می شود، این اولین لپ تاپ شناخته شده ای است که دارای Core Ultra 200V است.

در سال 2026، دل بار دیگر شاسی دیابلو را به روز خواهد کرد دریاچه پلنگ-اچ پردازنده و دو لپ تاپ جدید معرفی می کند: XPS 14 “Huracan” با دریاچه پلنگ-Px40 و کوالکام اسنپدراگون X Gen2 انتظار می رود به 40 وات TDP برسد. در کنار این به روز رسانی، XPS 13 “Divo” لپ تاپ نیمی از آن TDP را هدف قرار می دهد.

به طور خلاصه، این سند ادعا می کند:

  • اینتل Lunar Lake-MX ورود در آگوست/سپتامبر 2024
  • Intel Arrow Lake-H ورود در فوریه/مارس 2025
  • Intel Panther Lake-H در فوریه/مارس 2026
  • اینتل نوا لیک Q1 2027

نقشه راه Dell XPS، منبع: Dell

این سند معماری موبایل GeForce و تازه‌سازی‌های آن‌ها را فهرست می‌کند. با این حال، همانطور که می دانیم، هنوز خبری از تازه سازی سری RTX 40 برای لپ تاپ ها نیست. در واقع، با توجه به اینکه اینتل در حال حاضر سری لپ‌تاپ‌های Core و Intel Core Ultra 100 نسل چهاردهم خود را عرضه کرده است، هیچ چیزی نشان نمی‌دهد که چنین چیزی وجود خواهد داشت. در هر صورت، سند مربوط به اوت 2023 است، بنابراین تقریباً به طور قطع تغییراتی در برنامه‌ها وجود دارد.

منبع: نبه ویراستاران: اعتبار VideoCardz را به عنوان منبع، لینک مستقیم: Dell (Scribd).



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر