اخترفیزیکدانی که ادعا می کرد فناوری بیگانگان را پیدا کرده است، ممکن است علم را اشتباه انجام داده باشد

همه چیز جذاب به نظر می رسد، به خصوص با توجه به علاقه دوباره به بشقاب پرنده ها و تلاش برای کشف نشانه هایی از حیات بیگانه. اما یک مشکل وجود دارد: جامعه علمی، به طور کلی، بر این باور است که لوب، اگر نگوییم کاملاً از آن، چیزی بسیار خارج از آنچه آنها علم می نامند، تمرین می کند.

صرف‌نظر از منشأ گوی‌ها، محققان از تمایل لوب به جست‌وجو در خارج از علم برای طرح ادعاهای جسورانه (و بسیار تبلیغاتی) نگران هستند – با پیشینه علمی او که مشروعیت درک شده آنها را تقویت می‌کند. نکته اصلی هشدار آنها این است که تبدیل شدن به یک اخترفیزیکدان شاغل در هاروارد به شما توانایی جادوگر را نمی دهد تا پاسخ سؤالاتی را بدانید که روش علمی هنوز تأیید نکرده است. برعکس، به این معناست که همسالانتان به شما احترام می‌گذارند که خودداری می‌کنید و کاملا برعکس عمل می‌کنید. “[Loeb’s claims are] تفکیک واقعی فرآیند بررسی همتایان و روش علمی،” دش گفت مجله نیویورک تایمز. “و این بسیار تضعیف کننده و خسته کننده است.”

را فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد تعریف می کند سوگیری تایید به عنوان “تمایل به تفسیر شواهد جدید به عنوان تایید باورها یا نظریه های موجود.” کلمات و لحن هیجان‌انگیز لوب نشان می‌دهد که او پاسخ را می‌داند و انتقاد همسالانش از مقاومت آنها در برابر مرز جدیدی که او کشف کرده است، ناشی می‌شود. با این حال، به نظر می رسد انتقاد آنها فقط تا حدی در مورد نتایج خاص او باشد. این با نگرانی بزرگتر در مورد یک گروه محترم که به نتایجی جهنده می رسد که بسیار خارج از روش علمی است، همراه است. دش خاطرنشان کرد: «آنچه عموم مردم در لوب می بینند نحوه کار علم نیست. “و آنها نباید با این فکر کنار بروند.”



منبع

آوی لوب / متوسط

براون اخیراً داده هایی را ارائه کرده است (برای انتشار پذیرفته شده است مجله اخترفیزیک) نشان می دهد که ضبط های ناسا در مواردی مانند این اغلب غیرقابل اعتماد هستند. او معتقد است که توپ آتشین احتمالاً با سرعت کمتری نسبت به داده های ثبت شده برخورد کرده است. او گفت: «اگر سرعت بیش از حد تخمین زده می‌شد، آن‌گاه جسم، کم و بیش، در محدوده‌ای قرار می‌گیرد که از نظر دیگر اجرام منظومه شمسی محدود می‌بینیم. (لوب با استناد به اعتماد غیرقابل انعطاف به داده‌های دولتی پاسخ داد: “آنها مسئول امنیت ملی هستند. فکر می‌کنم آنها می‌دانند دارند چه می‌کنند.”) مجله نیویورک تایمز می افزاید که بعید است دولت اطلاعاتی را که به جامعه علمی امکان می دهد تا میزان دقیق (یا نه) بودن آنها را از طبقه بندی خارج کند.

آوی لوب، اخترفیزیکدان هاروارد، در حالی که با لبخندی غرورآمیز به دوربین نگاه می کند، ویال را در دست گرفته است.

ماه گذشته، آوی لوب، فیزیکدان نظری، با این ادعا که گوی های ریز کشف شده از اعماق اقیانوس احتمالا منشأ بیگانه دارند، خبرساز شد. او گفت: «به احتمال زیاد این یک ابزار تکنولوژیکی با هوش مصنوعی است مجله نیویورک تایمزکه امروز مطلبی درباره ادعاهای جنجالی استاد هاروارد منتشر کرد. اگرچه بزرگترین پیشرفت های علمی اغلب با یک فرضیه جسورانه شروع می شود، همتایان لوب معتقدند که اظهارات اخترفیزیکدان برجسته را می توان چیزهای زیادی نامید – اما “علم خوب” یکی از آنها نیست.

نظرات لوب در مورد پاسخ تند همسالانش را می توان در نقل قول نقل شده او از فیلسوف آرتور شوپنهاور از یک پست وبلاگ اخیر خلاصه کرد. «تمام حقیقت از سه مرحله می گذرد: اول، مسخره می شود. دوم، با خشونت مخالفت می شود. و ثالثاً بدیهی است.» قابل ذکر است، ظاهراً لوب به یافته‌های اولیه تیمش – با علامت‌های سوال فراوان هنوز دست نخورده – به عنوان “حقیقت” اشاره می‌کند.

آوی لوب / متوسط

لوب در الف نوشت: کسی نیست که در اظهارات عمومی محتاط باشد متوسط پست، “کشف آنها مرز جدیدی را در نجوم باز می کند، جایی که آنچه در خارج از منظومه شمسی قرار دارد به جای تلسکوپ از طریق میکروسکوپ مورد مطالعه قرار می گیرد.” او به شیوه‌ای به همان اندازه دراماتیک خلاصه کرد: «کشف کره‌ها مانند یک معجزه بود. بلافاصله، اخبار سی بی اس هیجان او را درک کرد و مقاله‌ای را منتشر کرد که توجه را جلب می‌کرد با عنوان «آوی لوب، استاد دانشگاه هاروارد معتقد است که تکه‌هایی از فناوری بیگانه را یافته است». لوب این کره های اسرارآمیز را برای تجزیه و تحلیل عمیق تر به دانشگاه هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و شرکت بروکر در آلمان ارسال کرده است.

اعلامیه های لوب از شیئی ناشی می شود که حسگرهای دولت ایالات متحده در 8 ژانویه 2014 ثبت کردند: یک گلوله آتشین از فضا که به سمت اقیانوس آرام غربی در سواحل شمال شرقی پاپوآ گینه نو شعله ور شد. لوب و دستیار کارشناسی امیر سراج با برجسته کردن سرعت و جهت ثبت شده آن به عنوان یک ناهنجاری، ورود سیاره ای را که در غیر این صورت بی اهمیت بود، به عنوان یک شی که ارزش بررسی بیشتر دارد، مورد هدف قرار دادند.

پیتر براون، فیزیکدان شهاب‌سنگ در دانشگاه وسترن در انتاریو، گفت که «چند درصد» از رویدادهای کشف‌شده در ابتدا بین ستاره‌ای به نظر می‌رسند، اما تقریباً همیشه به خطای اندازه‌گیری تبدیل می‌شوند. استیو دش، اخترفیزیکدان دانشگاه ایالتی آریزونا، در کنفرانسی اخیراً استدلال کرد که اگر این جسم به همان سرعتی که داده‌ها نشان می‌دهند حرکت می‌کرد – یکی از نکاتی که لوب برای نشان دادن منشأ آن از خارج از منظومه شمسی استفاده می‌کند – با ورود به جو زمین کاملاً سوزانده می‌شد. براون و دانشمندان دیگر همچنین عدم تعامل لوب با همسالانی را که در مورد گلوله های آتشین ناشناس مشابه مطالعه می کنند، تاکید می کنند.

استحکام مادی آن از تمام سنگ‌های فضایی که قبلا دیده شده و توسط ناسا فهرست‌بندی شده است، سخت‌تر است. اخبار سی بی اس لوب در اوایل این ماه گفت. ما سرعت آن را در خارج از منظومه شمسی محاسبه کردیم. سرعت آن 60 کیلومتر در ثانیه بود، یعنی سریعتر از 95 درصد تمام ستارگان در مجاورت خورشید. این واقعیت که از مواد سخت‌تر حتی از شهاب‌سنگ‌های آهنی ساخته شده بود و سریع‌تر از 95 درصد ستارگان در مجاورت خورشید حرکت می‌کرد، به طور بالقوه نشان می‌داد که این فضاپیما می‌تواند یک فضاپیما از تمدن دیگر یا ابزارهای فناوری باشد.

به سرعت به ماه گذشته، زمانی که لوب سفری را رهبری کرد – که توسط یک کارآفرین رمزارز تامین مالی شد – برای بازیابی شواهد از مسیر تصادف محاسبه شده گلوله آتشین. این تیم با کشیدن سورتمه مغناطیسی متصل به قایق اعزامی در کف اقیانوس، یک سری اجسام کروی ریز را پیدا کردند که لوب می گوید: «در زیر میکروسکوپ به صورت سنگ مرمرهای فلزی زیبا ظاهر می شوند». تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که گوی های زیر میلی متری 84 درصد آهن بوده و سیلیکون، منیزیم و عناصر کمیاب بقیه را تشکیل می دهند. لوب معتقد است که “در نتیجه قرار گرفتن در معرض گرمای گلوله آتشین، سطح جسم احتمالاً به کره های کوچکی متلاشی می شود که از نظر تعداد در واحد سطح مشابه آنهایی است که توسط اکتشاف بازیابی شده است.”

تصویر میکروکاوشگر الکترونی از یکی از گوی ها که از کف اقیانوس به دست آمده است.