اتحادیه اروپا می خواهد تصاویر پورنو و دیپ فیک های تولید شده توسط هوش مصنوعی را جرم انگاری کند

اتحادیه اروپا می خواهد تصاویر پورنو و دیپ فیک های تولید شده توسط هوش مصنوعی را جرم انگاری کند

در سال 2022، کمیسیون اروپا پیشنهادی را برای دستورالعملی درباره نحوه مبارزه با خشونت خانگی و خشونت علیه زنان به اشکال دیگر منتشر کرد. اکنون، شورای اروپا و پارلمان با پیشنهاد جرم انگاری، از جمله، انواع مختلف خشونت سایبری موافقت کرده اند. قوانین پیشنهادی، اشتراک‌گذاری بدون توافق تصاویر محرمانه، از جمله دیپ‌فیک‌های ساخته‌شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی را جرم انگاری می‌کند، که می‌تواند به جلوگیری از پورن انتقام جویانه کمک کند. تعقیب سایبری، آزار و اذیت آنلاین، سخنان تنفرآمیز زن ستیز و “فلش سایبری” یا ارسال تصاویر برهنه ناخواسته نیز به عنوان جرایم مجرمانه شناخته خواهد شد.

این کمیسیون می گوید که داشتن دستورالعملی برای کل اتحادیه اروپا که به طور خاص به آن اعمال خاص می پردازد، به قربانیان کشورهای عضوی که هنوز آنها را جرم تلقی نکرده اند، کمک خواهد کرد. در بیانیه خود نوشت: «با توجه به گسترش تصاعدی و تأثیر چشمگیر خشونت آنلاین، این یک موضوع فوری است که باید به آن پرداخت. به‌علاوه، این دستورالعمل از کشورهای عضو می‌خواهد اقداماتی را ایجاد کنند که به کاربران کمک کند خشونت سایبری را آسان‌تر شناسایی کنند و بدانند چگونه در صورت امکان از وقوع آن جلوگیری کنند یا چگونه از آنها کمک بگیرند. از آن‌ها می‌خواهد یک پورتال آنلاین برای ساکنان خود فراهم کنند تا بتوانند گزارش‌ها را ارسال کنند.

در گزارش خود، سیاسی پیشنهاد کرد که انتشار اخیر تصاویر مستهجن عمیق با استفاده از چهره تیلور سویفت، مقامات اتحادیه اروپا را ترغیب کرد تا با این پیشنهاد پیش بروند. اگر به خاطر داشته باشید، X حتی مجبور شد به طور موقت جستجوهای نام نوازنده را پس از ویروسی شدن تصاویر مسدود کند. ویرا جورووا، معاون رئیس کمیسیون اروپا به این نشریه گفت: «آخرین روش مشمئزکننده برای تحقیر زنان، به اشتراک گذاشتن تصاویر صمیمی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در چند دقیقه توسط هر کسی است. چنین تصاویری نه تنها به ستارگان موسیقی پاپ بلکه برای هر زنی که باید در محل کار یا خانه ثابت کند که یک دیپ جعلی بوده است، می تواند آسیب بزرگی به همراه داشته باشد. با این حال، در حال حاضر، قوانین ذکر شده تنها بخشی از یک لایحه است که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز باید آن را تأیید کنند. شورای اتحادیه اروپا گفت: “قانون نهایی همچنین در انتظار تصویب در شورا و پارلمان اروپا است.” مطابق با سیاسی، اگر همه چیز خوب پیش برود و این لایحه به زودی به قانون تبدیل شود، کشورهای اتحادیه اروپا تا سال 2027 فرصت دارند تا قوانین جدید را اجرا کنند.

منبع