آموزش چک و تشخیص کارت گرافیک در ویندوز 7/8/10/11 لپ تاپ و کامپیوتر

در این مرحله باید صبر کنید تا لیست درایورها بارگذاری شود. در اینجا از لیست سخت افزار ، Display adapters را با دوبار کلیک روی آن گسترش دهید. R را فشار دهید تا کادر Run باز شود. در منوی استارت ، Device Manager را جستجو کرده و آن را باز کنید. اینک باید سیستم را ریبوت کنید تا فرایند نصب درایورهای انویدیا پایان یابد. Task Manager نه تنها برای نظارت بر منابع CPU و پایان روند مفید است ، بلکه می توانید بررسی کنید که Windows 11 PC از چه کارت گرافیکی مجله خبری videocardz استفاده کرده است. کارت گرافیک سخت افزاری است که در رایانه شما استفاده می شود تا تصاویر را برای وضوح و گرافیک بهتر ارائه دهد. بنابراین استفاده از این روش توصیه نمیشود و بهتر است از دو روش قبلی استفاده کنید. اگر رایانه شما دارای دو کارت گرافیک است ، ممکن است فقط یکی از آنها را نشان دهد. با این حال ، این ممکن است فقط برای یک کارت گرافیک در رایانه شما کار کند. در این مطلب با روشهای مختلف آپدیت کارت گرافیک nvidia در ویندوز و همچنین اوبونتو آشنا شدیم. در این بخش با روش آپدیت کارت گرافیک nvidia در ویندوز از طریق بهرهگیری از GeForce Experience آشنا میشویم.

آپدیت اتوماتیک درایور: در این روش باید از برنامه Nvidia GeForce Experience برای مدیریت آپدیتهای درایورهای انویدیا استفاده کنید. اگر برنامه GeForce Experience را اخیراً بررسی نکردهاید، روی دکمه Check for updates کلیک کنید. در منوی Start عبارت Task Manager را جستجو کرده و آن را باز کنید. در جعبه Run Dialog دستور dxdiag را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید یا Enter را بزنید تا DirectX Diagnostic Tool باز شود. I ، تنظیمات ویندوز 11 خود را باز کنید. شناسایی و چک کردن Graphics Card و تشخیص کارت گرافیک در ویندوز 7 و 8 و 10 و 11 ساده است، در این مقاله قصد داریم روش های شناسایی و تشخیص کارت گرافیک نصب شده در کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز 11 و 10 و 8 و 7 را به صورت تصویری به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، در ادامه همراه داتیس نتورک باشید. بسیاری از کاربران داتیس نتورک در سوالاتی درخواست روش های تشخیص و شناسایی و چک کردن کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ خود را مطرح کرده بودند که تصمیم گرفتیم ساده ترین راهکارها برای ویندوز 7 و 8 و 10 و 11 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در Task Manager ، به سربرگ Performance بروید. به پایین بروید تا GPU را در اینجا پیدا کنید. به برگه Display در ابزار تشخیصی DirectX بروید و با مدل کارت گرافیک در قسمت Device کنار نام آشنا می شوید. با این کار لیستی از کارت گرافیک متصل به رایانه به شما نشان داده می شود. سپس چهار مورد از آخرین درایورهای کارت گرافیکی خود را مشاهده میکنید. شما همچنین می توانید از Device Manager برای بررسی کارت گرافیک موجود در رایانه خود استفاده کنید. در اینجا صفحه نمایش داخلی را مشاهده خواهید کرد که در زیر آن نمایشگر 1 را مشاهده می کنید. با این حال ، اگر از چندین صفحه استفاده می کنید ، چندین نوع صفحه نمایش مانند Display 1 و Display 2 وجود خواهد داشت. برای بررسی مدل GPU0 روی GPU0 و برای بررسی GPU 1 روی GPU1 کلیک کنید. جستجوی دستی درایور: با استفاده از مراحل ارائه شده در گام نخست این راهنما، میتوانید مدل صحیح درایور خود را پیدا کنید.

در این بخش باید مدل کارت گرافیکی خود را انتخاب کنید. اگر قبلاً در برگه System نیستید ، از نوار کناری سمت چپ روی آن کلیک کنید. علاوه بر این ، می توانید اطلاعات دیگر ، از جمله نوع تراشه ، نوع دستگاه ، کل حافظه و موارد دیگر را نیز بررسی کنید. می توانید با استفاده از Task Manager کامپیوتر کارت گرافیک خود را بررسی کنید. یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر و لپ تاپ کارت گرافیک است که برای گرفتن خروجی تصویر لازم است حتما در سیستم وجود داشته باشد. کامپیوتر شما ممکن است با یک GPU یا کارت گرافیک یا دو GPU همراه باشد، رایانه شما ممکن است تنها شامل یک کارت گرافیک اختصاصی، کارت گرافیک یکپارچه یا حتی هر دو باشد. ممکن است به آن نیاز داشته باشید تا بررسی کنید که آیا بازی موردنظر شما با رایانه شخصی شما سازگار است یا خیر. روی زبانه System کلیک کنید و به دنبال مدخل Operating System بگردید تا توجه شوید نسخه ویندوزی که استفاده میکنید 32 بیتی است یا 64 بیتی. Device Manager لیستی از همه دستگاه ها و سخت افزارهای متصل به رایانه را به شما نشان می دهد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری videocardz لطفا از صفحه ما بخواهید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر