آمازون پرداخت های مبتنی بر نخل خود را به تمام فروشگاه های Whole Foods Market می آورد

سیستم تشخیص کف دست به‌عنوان یک مزیت نسبت به سیستم‌های غیرتماسی و دیگر سیستم‌های بدون تماس که هنوز به نوعی کالای فیزیکی نیاز دارند، از جمله فناوری بینایی رایانه‌ای آمازون Just Walk Out نامیده می‌شود. همچنین به طور بالقوه برای مشاغل مفید است. این اطمینان حاصل می‌کند که خریداران الکل در سن قانونی هستند و ماهیت عمیق‌تر اسکن‌ها (که هم به کف دست و هم به رگ‌ها نگاه می‌کند) یک “امضای” بردار متمایز ایجاد می‌کند که ظاهراً قابل کپی نیست.

در آینده نزدیک برای پرداخت با کف دست خود در خواربارفروشی مشکل زیادی نخواهید داشت. آمازون اکنون می‌گوید که فناوری تشخیص کف دست خود را تا پایان سال به تمام فروشگاه‌های Whole Foods Market در ایالات متحده می‌آورد. مانند قبل، می‌توانید کف دست خود را روی یک خواننده نگه دارید تا هزینه خرید خود را بپردازید یا از مزایای Prime خود استفاده کنید. اگر قبلاً به صورت آنلاین ثبت نام کرده اید، نیازی به بیرون کشیدن تلفن یا کیف پول خود نخواهید داشت.

با این حال، این رویکرد منتقدان خود را دارد. فعالان از سالن‌های موسیقی و سایر مکان‌ها خواسته‌اند که آمازون وان را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و حقوق بشر کنار بگذارند. در حالی که آمازون ذخیره ابری ایمن را برای امضای کف دست و همچنین محافظت های ضد دستکاری تبلیغ می کند، مخالفان نگرانند که دولت ها بتوانند از داده ها برای ردیابی معترضان و افراد به حاشیه رانده شده استفاده کنند. معترضان همچنین نگران هستند که هکرها همچنان بتوانند داده ها را بگیرند و از آنها سوء استفاده کنند.

آمازون وان در حال حاضر در بیش از 200 فروشگاه در ایالت هایی مانند کالیفرنیا، نیویورک و تگزاس در دسترس است. این گسترش آن را به بیش از 500 مغازه می رساند. این فناوری همچنین در برخی مکان‌های شخص ثالث در دسترس است. می توانید در استادیوم کلرادو راکیز آبجو بخرید یا در کافه پانرا صبحانه بخورید.

این شرکت در حال حاضر با مشکلات قانونی بر سر عملکرد خود مواجه است. یک طرح دعوای دسته جمعی پیشنهاد می کند که آمازون با عدم اطلاع رسانی واضح به خریداران فروشگاه Go مبنی بر جمع آوری داده های بیومتریک، از جمله کف دست، قانون شهر نیویورک را زیر پا گذاشته است. آمازون معتقد است که کاربران One صراحتاً با جمع‌آوری داده‌ها موافقت می‌کنند، اما مشخص نیست که این برای رعایت این قانون کافی باشد.



منبع